mako
פרסומת

השרים רצו מכוניות היברידיות - אך לא היה מי שיספק להן אותן

מנהל הרכש לא מצליח לסיים את סאגת רכבי השרים: יותר משנה וחצי אחרי שמכרז רכבי השרים, בו זכו ב.מ.וו וסיטרואן, נכשל לחלוטין ומספר חודשים לאחר שבממשלה דרשו רכבים היברידיים לשרים, באגף החשב הכללי באוצר החליטו לבטל גם את המכרז החדש בגלל מיעוט משתתפים. בינתיים השרים ממשיכים להשתמש במכוניות ישנות שעלות אחזקתם גבוהה או ברכבים שכורים יקרים על חשבון משלם המיסים

דניאל שמיל
TheMarker
פורסם:
קאדילק ATS ב.מ.וו 320 לקסוס IS
צילום: נעם וינד
הקישור הועתק

טויוטה קאמרי היברידית
טויוטה קאמרי היברידית - כמעט האופציה היחידה | צילום: ניר בן זקן
 

ככל הידוע, טויוטה תיכננה להציע את הקאמרי ההיברידית; ולקסוס - גרסה מוזלת (שטרם נמכרת בישראל) של ה–GS הסאלונית. עוד מכונית שנחשבה מועמדת, אינפיניטי Q50, ששיווקה יחל בקרוב, לא מתאימה לפי תנאי המכרז. מחירן של המכוניות המועמדות הוא כ–250–300 אלף שקל.

אינפיניטי Q50
אינפיניטי Q50 היברידית - יקרה מדי

בעקבות זאת הוחלט באגף החשב הכללי באוצר לבטל את המכרז, ולכלול אפשרויות למכוניות היברידיות במכרז הבא למכוניות שרים, שיתפרסם בקיץ. מכרז זה מיועד להחליף מכרז כושל שפורסם לפני שנתיים - שבו זכו ב.מ.וו 528i וסיטרואן C5. ואולם, מרבית השרים לא רצו את המכוניות שנבחרו. הב.מ.וו נתפשה כמוחצנת ומנותקת מהציבור; והסיטרואן - כלא יוקרתית מספיק. על כן הזמינה הממשלה רק מכונית אחת מב.מ.וו ושתי יחידות מה–C5.

citroen c5 vs bmw 528
גם המכרז הקודם הסתיים בכשלון מוחלט | צילום: נעם וינד, mako
פרסומת

מקורבים למכרז אמרו אתמול כי כותרת בסגנון "השרים רוצים לקסוס" שהופיעו בעיתונים, יצרו למכרז תדמית שלילית - והביאו את החשכ"ל לבטלו.

כיום משתמשים השרים במכוניות מהמכרז הקודם ובמכוניות פרטיות, או שוכרים בעלות ניכרת. במכרז הבא תוצע להם קשת רחבה של מכוניות, והם יוכלו לבחור במתאימה להם. אחת האפשרויות שנשקלות הוא מכרז ליסינג, שבו חברת הליסינג הזוכה תקבל את האחריות לספק לשר את המכונית, בעלות שנקבעה מראש מתנאי המכרז. עם זאת, החשש הוא שמכרז כזה יהיה יקר, בגלל שירותים שלא נדרשים בידי הממשלה.

 

כנסת, ישראל
בנתיים הציבור ממשיך לשלם | צילום: חדשות 2

 הידיעה התפרסמה לראשונה ב-TheMarker