הגלגלים החדשים של פוטין
נשיא רוסיה ידוע כחובב רכב ופטריוט אמיתי, אך מתברר כי הוא לא היה ממש מרוצה מהלימוזינה הנשיאותית החדשה שהציגה ZIL. הוא החליט להוציא את התכנון והעיצוב למכרז בין יצרני הרכב המקומיים וכמה מהם חשפו עיצובים מרהיבים למדי


קצין ה-KGB לשעבר וחובב המכוניות הנלהב, ולדימיר פוטין, שבוודאי מוכר לרובכם יותר בשל תפקידו כנשיא רוסיה, אמנם ידוע כמי שמטיף לציבור לרכוש כלי רכב מתוצרת מקומית של חברות כמו "וולגה" ו"לאדה", אך לא יכול היה לגבות את דבריו בדוגמא אישית מאחר שליצרני הרכב המקומיים לא הייתה מכונית פאר בהיצע. על כן הוא, כמו קודמיו בתפקיד ובכירים רוסים נוספים "נאלצו" להסתפק במרצדס S קלאס מאורכת ומשוריינת.
פוטין החליט שהמצב חייב להשתנות ונזכר ב-ZIL-41047 שהייתה מכונית השרד הנשיאותית המשוריינת בימי ברית המועצות. הוא פנה לחברה בדרישה לייצר לימוזינה נשיאותית חדשה וכך לאחר לא פחות מ-6 שנים של פיתוח הוצגה בספטמבר האחרון ה-ZIL-4112P.

למרות הטענה כי מדובר ברכב חדש לחלוטין הלימוזינה החדשה הציגה עיצוב דומה בצורה מחשידה ל-ZIL-41047 מהעידן שלפני נפילת מסך הברזל. גם מתחת למעטפת לא נמצאה הברקה רוסית מקורית אלא מנוע שמגיע, למרבה האירוניה, מאמריקה, בנפח 7.7 ליטר 315 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
על פי מקורות שונים בקרמלין פוטין לא היה מרוצה, בלשון המעטה, מהתוצאה ומהביצועים של המכונית החדשה ושלח את צוות הפיתוח חזרה לשולחן השרטוט ובמקביל החליט גם להוציא את נושא תכנון הלימוזינה למכרז בו יוזמנו להשתתף כל יצרני הרכב המקומיים.
GAZ הציגה לאחרונה הצעה מקורית משלה לתפקיד הנשיאותי, אך למעשה מתחת לפני השטח מדובר במכונית שמתבססת על פלטפורמת אודי A8 וכעת נראה כי התקווה הגדולה למכונית שרד שתביא גאווה של ממש ל"אמא רוסיה" נמצאת בידי חברת מרוסיה (Marussia) הקטנה שהוקמה ב-2007 ומתמקדת בייצור מכוניות הספורט אשר הציגה סקיצות מרשימות לרכב השרד הנשיאותי.
בכל מקרה עד שתתפרסם ההחלטה על ההצעה הזוכה במכרז ב-1 במאי ועד שיחל הייצור הסדרתי, כנראה שפוטין ימשיך, בלית ברירה, להתנייד במיטב תוצרת גרמניה - למרות הפגיעה בגאווה הלאומית.

ז'יגולוב, שקיבל סיבוב על המכונית החדשה, מנסה אומנם ליפות את הדברים אך נראה כי איכויות הנסיעה של הלימוזינה המגושמת במשקל 3.5 טון ובעיקר סביבת הנהג אינן ברמה מערבית ואפילו במהלך הנסיעה ציין הכתב שנשמעו חריקות משונות.
תודה לקטיה גרברמן על העזרה בתרגום מרוסית