mako
פרסומת

עושה קולות של פרימיום: פולקסווגן פאסאט החדשה נחשפת

אחרי 7 דורות מוצלחים אבל קצת משמימים, הפאסאט החדשה נחשפת בדורה השמיני ומציגה מראה דינמי יחסית ובעל נוכחות לפחות בסטנדרטים של פולקסווגן. עם תא נוסעים מרווח ומעוצב ושפע אבזור טכנולוגי, הפאסאט העדכנית מכוונת גבוה ולא מתביישת להישיר מבט אל המתחרות ממותגי הפרימיום. לארץ היא תגיע בשנה הבאה ובמידה שיוצמד לה מחיר אטרקטיבי נראה שהיא בהחלט תוכל לבלוט בקטגוריית המנהלים

ניר בן זקן
mako
פורסם:
פולקסווגן פאסאט החדשה
הקישור הועתק

אחרי יותר מ-22 מיליון יחידות שנמכרו ברחבי העולם מאז נחשפה לראשונה לפני ארבעה עשורים, בסוף השבוע פולקסווגן הסירה את הלוט וחשפה את הפאסאט החדשה בדורה השמיני.

פולקסווגן פאסאט החדשה
האיור עורר הרבה ציפיות

הפאסאט החדשה מתהדרת בעיצוב חיצוני בעל נוכחות גדולה מבעבר לא מעט בזכות חרטום רחב עם יחידות תאורה המשתלבות בגריל. גם בתי הגלגל מודגשים ותא המטען גבוה עם צמד מפלטים בפגוש האחורי, אך באופן כללי נראה שבפולקסווגן העדיפו, כהרגלם בקודש, לשמור על מראה סולידי ופחות נועז ממה שניתן היה לצפות ובמיוחד פחות מזה שניתן היה לדמיין לנוכח האיורים הראשונים של המכונית שנחשפו לפני מספר חודשים.

פולקסווגן פאסאט החדשה
בכל מקרה התוצאה הסופית מרשימה מבעבר


הפאסאט החדשה מתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן המשמשת גם את הגולף, האוקטביה, הלאון וה-A3 הנוכחיות, אך התכנון המתקדם מאפשר למהנדסים גמישות רבה ועם א/ר/ג של 145.6/183.2/476.7 ס"מ היא כמובן גדולה בהרבה מהמכוניות שהוזכרו לעיל אך מעט קצרה יותר (0.2 ס"מ) ונמוכה (0.6 ס"מ) מהדור היוצא. עם זאת, היא רחבה יותר (1.2 ס"מ), מצוידת בחלל מטען נדיב יותר (586 ליטרים) ובעיקר מצוידת בבסיס גלגלים של 279.1 ס"מ, 7.9 ס"מ יותר מבעבר וגדול יותר מזה של סקודה סופרב.

פולקסווגן
ממשיכה את מסורת השמרנות כבר מעל ל-4 עשורים
פרסומת

שימוש בפלדה בחוזק מתיחה גבוה במרכב וחלקי ואלומיניום שונים במנוע, שלדה ומערך המתלים מאפשרים לפאסאט החדשה לשקול כ-85 ק"ג פחות מקודמתה – הישג מרשים במיוחד נוכח רשימת האבזור הארוכה והצורך לעמוד בתקני הבטיחות ההולכים ומחמירים.

השינוי בקבינה גדול ובזכות הרוחב ובסיס הגלגלים שצמחו המרווח לנוסעים טוב מבעבר.
מבחינה עיצובית המכלול נראה רענן ומודרני יותר לא מעט הודות למסך מגע בגודל 6.5' במרכז הקונסולה. פתחי מערכת האוורור מעוצבים בהשראת הסבכה הקדמית ויש גם שעון זמן אנלוגי ואופציה למסך TFT בגודל 12.3', בדומה ל-TT החדשה, במקום לוח השעונים הקלאסי.

פולקסווגן פאסאט החדשה
תא נוסעים איכותי מאוד אך שמרני
פרסומת

כמו בעבר, גם הפעם היצע המנועים רחב למדי כשבגזרת לוגמי הבנזין הרלוונטית לשוק המקומי ניתן למנות את מנוע 1.4 ליטר טורבו עם 125 כ"ס או 150 כ"ס בגרסה הכוללת מערכת לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט נינוח לטובת שיפור נתוני צריכת הדלק. כמו כן הפאסאט תוצע גם עם מנוע 1.8 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ו-2.0 ליטר טורבו עם 220 כ"ס. כל המנועים יוצעו עם אופציה לתיבה כפולת מצמדים אוטומטית DSG עם שבעה יחסים ומערכת Stop&Start שתסייע בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
בעתיד תוצע גם גרסת פלאג-אין הייבריד שתחבר בין מנוע 1.4 טורבו (156 כ"ס) למנוע חשמלי (108 כ"ס) ותציע תפוקה משולבת של 211 כ"ס וטווח נסיעה של 50 ק"מ על חשמל בלבד הודות לסוללות ליתיום.

פולקסווגן פאסאט החדשה
מכוונת למתחרות ממותגי הפרימיום

פולקסווגן מכוונת גבוה ועל פי גורמים בחברה הפעם לא מדובר בסתם עוד דור אלא במשפחתית מנהלים שלא תתבייש להישיר מבט אל עבר המתחרות שלה בקרב מותגי הפרימיום כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס וגם אל המתחרה מבית – אודי A4.

הפאסאט החדשה תעשה עליה ארצה באמצע השנה הבאה ואם, בהתאם למדיניות התמחור האגרסיבית החדשה של פולקסווגן, היא תתייצב על רמת המחירים בהם נמכרת הגרסה הנוכחית בפועל (כ-180 אלף שקלים) היא בהחלט עשויה לעשות חיים קשים למתחרות.

פרסומת
פולקסווגן פאסאט החדשה
יש גם גרסת סטיישן