mako
פרסומת

מכונית משומשת עם אחריות כמו של מכונית חדשה

שוק המשומשות המקומי מוצף והיקפי המכירות נמוכים. אחרי הורדת מחירים דרסטיות והצעה ליצא מכוניות למדינות שכנות, השחקנים המרכזיים בשוק מחפשים דרכים נוספות למשוך לקוחות, ובקרסו מציעים רנו מגאן משומשת עם שלוש שנים אחריות

נעם וינד
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

 

מגרש מכירה ליסינג 2
הרבה היצע, מעט ביקוש | צילום: נעם וינד

הסיבות לכך רבות ובין היתר ניתן לציין את העובדה שהמכוניות המודרניות אמינות מבעבר ובשל כך אנשים לא ממהרים להחליף כלי רכב, את ההיצע הגדול של משומשות בלוחות האינטרנטיים שמאפשרים לאנשים לפרסם מודעות ללא תשלום ובעיקר את הכמות האדירה של כלי רכב הנפלטים מדי שנה לשוק המשומשות על ידי חברות הליסינג השונות.
המצב כל כך קשה שאפילו דגמים פופולריים וסחירים ביותר שבעבר היו נחטפים כמו לחמניות חמות יכולים להתייבש במגרשי המכירה של חברות הליסינג במשך חודשים ובסופו של דבר להמכר במחירים מוזלים ואטרקטיביים ביותר, במונחי השוק המקומי, שמגיעים לכמחצית ממכירה של מכונית חדשה, למכונית משומשת בת שלוש שנים.

אך לא רק מחירים זולים בשוק המשומשות. אם בעבר מרבית מגרשי הטרייד אין וחברות ההשכרה והליסינג הציעו, פחות או יותר, אחריות עד הדלת או מקסימום אחריות מוגבלת לחודשים ספורים, כיום השחקנים המרכזים בשוק הבינו שבמידה והם רוצים להיפרד מהמלאי העצום שגודש את המגרשים שלהם הם צריכים להעניק למכוניות, במיוחד אלו שהגיעו משוק הליסינג הסובל מתדמית בעייתית, אחריות של ממש ומרבית החברות הגדולות מעניקות אחריות לשנה או ל-15 עד 20 אלף קילומטרים.

בטרייד אין של חברת UMI מציעים למכירה מזה זמן מכוניות משומשות עם אחריות אבל לאחרונה יזמה החברה, לדגמים מתוצרת שברולט, תהליך בדיקה מקיף הכולל 177 סעיפים שונים כשלרוכשים, לבד מאחריות מלאה לשנה, מוגש דוח בדיקת הרכב ודוח מלא של היסטוריית התקלות והטיפולים שנעשו ברכב.
למעשה מדובר בהעתקה של בדיקות הנהוגות בשוק הרכב האמריקאי בשיטת מכירה המכונה בארה"ב "מכוניות משומשות בדוקות" (Certified pre-owned) שמעניקה לרוכשים שקיפות מלאה וביטחון שלא רכשו חתול בשק.

שברולט
בUMI אימצו את שיטת מכירת המשומשות האמריקאית | צילום: גלובס

בעוד שמכוניות יפניות וקוריאניות, במרבית המקרים, מצליחות להמכר לאחר הנחה מסוימת, המצב קשה יותר כשמדובר במכוניות ממותגים אירופאים רבים הסובלים מתדמית אמינות בעייתית ועלויות אחזקה גבוהות שפחות קורצים לקהל הרוכשים.

פרסומת

בקבוצת קרסו, יבואנית רנו בישראל, החליטו לפני כשנה וחצי, כחלק ממהפכת האמינות שהכריז מנכ"ל רנו העולמי קרלוס גואן לשים את הנושא בפרונט ולהבהיר שרנו החדשה "לא רואה מוסך".

הקמפיין לא הזכיר את רנו הישנה אך הוא נתן גושפנקה לתדמית האמינות הבעייתית ממנה סבלו מכוניות החברה במשך שנים. אמנם נראה היה כי התדמית הבעייתית הייתה מוגזמת אך גם גורמים בקרסו הודו בעבר שלא ליחוס שמכוניות כמו המגאן היו עדינות וכתוצאה מכך סבלו מבעיות אמינות בשימוש לקוחות הליסינג הטיפוסיים.

אין תמונה
צעד אמיץ כדי לשפר את התדמית בשוק המשומשות



לדברי אבינועם בר מנכ"ל קרסו טרייד אין: " כשמדובר ברכב משומש לרוב מסתפקים בהוזלות מחירים שעוצמתן משתנה בהתאם למלאים שמחזיקות החברות השונות וללחץ שלהן להפטר ממנו", מנתח בר את הלכי הרוח בשוק, "אבל הלקוח הישראלי היום הינו לקוח שלמד לדרוש ערך מוסף לרכישות שלו. הוא אינו מסתפק רק במחיר זול אלא בתועלות אמיתיות ומשום שאנו יודעים שרנו מגאן הינו רכב מצוין ואמין אנו לא מהססים להתחייב על שלוש שנים אחריות אמיתית שתעניק ביטחון לכל קונה פוטנציאלי".

אין תמונה
לראשונה בישראל: שלוש שנים אחריות למכונית משומשת
פרסומת

בחברה מצפים שהצגת תוכנית האחריות הארוכה ביותר בשוק המשומשות הישראלי תעיר את הביקושים לדגם, תביא לגידול של כ-30% אחוז במכירות רנו מגאן במהלך שנת 2011 וכן תביא לשיפור נרחב בתדמית דגמי החברה המשומשים בשוק.
מעניין יהיה לראות האם המהלך יביא לשנוי משמעותי במעמדה של המגאן בשוק וכיצד יגיבו שחקנים נוספים בשוק המשומשות המקומי שתקועים גם הם עם מלאים גדולים.