mako
פרסומת

פולריס מציגה: טירוף קיצוני בשלישיה

אחרי ה-RZR ששינה את עולם הטרקטורונים, פולריס חושפת כלי רדיקלי וייחודי לא פחות בשם סלינגשוט. בתצורה תלת גלגלית, הוא מתיימר לשלב בצורה הטובה ביותר בין חוויית הרכיבה על אופנוע ספורט לקלות התפעול והבטיחות הפסיבית של מכונית. בארה"ב הוא בערך כמו מכונית משפחתית, אך הסיכויים לראותו באולם התצוגה המקומי קלושים

ניר בן זקן
mako
פורסם:
פולריס סלינכשוט
צילום: אוטו
הקישור הועתק

כלי רכב בעלי שלושה גלגלים מעולם לא זכו להצלחה גדולה, לא מעט בשל יציבותם הכיוונית הרעועה ורמת הבטיחות הנמוכה שהם סיפקו בעת נהיגה דינמית. הריליינט רובין הבריטית, הייתה אחת המכוניות המפורסמות בתצורה זו והיא הייתה ידועה בשל נטייתה הקיצונית להתהפך כפי שכולנו ראינו בתוכנית הטלוויזיה טופ גיר, אבל גם דגמים תלת גלגלים מוצלחים בהרבה כמו מורגן 3 Wheeler או קאן-אם ספיידר לא הצליחו להפוך את התצורה הייחודית לנפוצה וכשבוחנים את זה לעומק אין מנוס מלקבוע שהכלי המוטורי היחידי בעל שלושה גלגלים שזכה לפופולריות הוא הריקשה ההודית.

פולריס סלינכשוט
צילום: אוטו


למרות זאת, פולריס - החברה ששינתה את עולם הטרקטורונים עם ה-RZR ב-2007, חושפת כעת לי חדשני לא פחות בשם סלינגשוט ("רוגטקה") המצויד בשלושה גלגלים ומיועד בדומה ל- X-Bow של KTM ולאריאל אטום (שניהם עם 4 גלגלים) לספק חוויה אולטימטיבית על הכביש, עם זאת בשונה מהם מבטיח לשלב בין האקסטרימיות של רכיבה על אופנוע ספורט לקלות התפעול והבטיחות הפסיבית של מכונית.

בהתחשב בייעודו ככלי פאן נטו הסלינגשוט נטול גג ודלתות והשמשה הקדמית צנומה, אך תא הנוסעים פרקטי ומפואר יחסית וכולל צמד תאי אחסון מאחורי המושבים המסוגלים להכיל שתי קסדות, תא כפפות ננעל, מושבים ספורטיביים, הגה מתכוון ומסך תצוגה בגודל 4.3' עם מצלמת רוורס, בלוטות', USB ושישה רמקולים למערכת השמע.

פרסומת
פולריס סלינכשוט
צילום: אוטו


בארה"ב הסלינגשוט ישווק במחיר התחלתי של 20 אלף דולר – בדומה למחירה של מכונית משפחתית ממוצעת, עם זאת, למרות שער הדולר הנמוך כיום, ספק רב אם חברת ד.ל.ב. יבואנית פולריס ו-KTM לישראל שלא הצליחה לייבא את ה-X-Bow בשל הגדרות ובעיות תקינה תצליח להעביר את הסלינגשוט את מסכת האישורים והייסורים בדרך לקבלת לוחית קישוי ישראלית שתאפשר את שיווקו כאן.