השמש בהחלט זורחת על העיבוד החדש של "אנני"
צדי צרפתי התיישב על כס הבמאי, החזיר את טלי אורן לתפקיד שכבר עשתה בעבר - ואף גרם לעוז זהבי לפזז בסטפס מרשים: עם הסיפור הקלאסי על הילדה היתומה והאדמונית, "אנני" הוא בידור קליל ומהנה של שעתיים בסוף הקיץ. אז נכון, ההפקה אולי צנועה יחסית, והחצי השני שלה נמהר לעומת הראשון והמפותח יותר - אבל היא מושקעת לגמרי וראויה לזמנכם

שבעה פרסי טוני, כולל למחזמר הטוב ביותר, שני שירים שהפכו ללהיטי ענק - אחד מהם אפילו סומפל על ידי ג'יי זי (It's A Hard Knock Life), עיבוד קולנועי מצליח ואינספור גרסאות בימתיות ברחבי העולם. כל הסימנים מעידים: "אנני", המחזמר שעלה לראשונה בברודווי ב-1977 הוא פגז תיאטרלי מזמר ונצחי. ובתרבות הפופ, מותגים כמו "אנני" לא מתחלפים, הם רק ממשיכים להתחדש.
השבוע התקיימה הפרימיירה החגיגית של "אנני" בגרסה ישראלית חדשה בהפקת toMix (הקודמת עלתה ב-2018), הפעם בבימוי של צדי צרפתי ובכיכובם של יעל לוי, עוז זהבי ומיי פיינגולד. טלי אורן ורועי וינברג, שכיכבו גם בעיבוד הקודם, חוזרים לגלם את תפקידיהם המקוריים - גברת האניגן ואחיה רוסטר.
העלילה מתרחשת על רקע השפל הכלכלי הגדול בארצות הברית של שנות ה-30. אנני (לוי), ילדה יתומה ואדמונית בת 11, מעבירה את ימיה בניקיונות, קרצוף רצפות ותפירת שמלות בבית היתומים של גברת האניגן. למרות שהחיים שלה לא להיט, אנני תמיד מחייכת ולא מאבדת תקווה שיום אחד היא תמצא את הוריה. המזל מתחיל להאיר לה פנים כשהמיליארדר אוליבר וורבקס (זהבי) מזמין אותה להתארח בביתו לקראת השנה החדשה. אבל יותר משהוא מלמד אותה על ערכו של הכסף, היא זו שמלמדת אותו להשתחרר מהלחץ ולהקשיב לרגש.
זה אולי לא סוד תעשייתי מסווג, אבל כשצדי צרפתי מתיישב על כיסא הבמאי - מצפים למשהו גדול. וגם מקבלים. וצרפתי, ביכולותיו האופייניות, הוא כנראה האדם היחיד על הפלנטה שיכול לגרום לעוז זהבי לפזז בצעדי סטפס מרשימים. ובימים שבהם הסדרה "עספור" בכיכובו חורכת את רשימות הצפייה של נטפליקס, המרחק בין איציק בנסולי הירושלמי למר וורבקס הניו יורקי הוא תהומי. אבל דווקא הדיסוננס הזה רק מדגיש את המנעד המרשים שזהבי מביא איתו בעסקת חבילה שכוללת יכולות ווקאליות מפתיעות.

אחרי שבע שנים, טלי אורן חוזרת לנעליה של גברת האניגן השתיינית. ואף אחד לא יכול לקחת את זה ממנה. לאורן יש גרון עוצמתי ברמות ורטט בקול שלא היה מבייש אף זמרת בלוז בניו יורק של שנות ה-30. אורן מפגינה, וזו לא הפתעה, מנעד קולי מרשים בגבוהים ובנמוכים, ויכולות משחק שמוכיחות שהיא חיית במה אמיתית.
כוכבת ההצגה יעל לוי, שגילמה את באנה ב"ספר הג'ונגל", להיט הקיץ הקודם, עושה צעד משמעותי לעבר מרכז הבמה עם תפקיד ראשי שמגיע עם ביטחון וכישרון של שחקנית ותיקה. היכולות הווקאליות של לוי מרשימות ומרגשות, והיא חולקת כימיה טובה עם זהבי, שהייתה זקוקה לליטוש נוסף. לפעמים קשה להאמין לאהבה ולקשר הרגשי שמר וורבקס חש כלפי אנני ולהיפך. אבל זו טיפה בים בהצגה מהנה.
העיבוד החדש של "אנני" הוא בדיוק מה שנקרא Value For Money - בידור קליל ומהנה של שעתיים בסוף הקיץ, כשכולנו פועלים על אדי הדלק האחרונים. ההפקה אולי צנועה יחסית, והחצי השני שלה נמהר לעומת הראשון והמפותח יותר, אבל היא מושקעת לגמרי - כיאה לכל הפקה שחתומה תחת צדי צרפתי. מי שהתאהב בגרסה של 2018 ירגיש גלי נוסטלגיה נעימים בלב, כשגם קהל חדש וטרי של ילדים בני 8 ומעלה יתחבר לעלילה הקלאסית ולמסר הנצחי שמגיע איתה: גם בעולם אפלולי, מדכא וקפיטליסטי שמנוהל בידי מבוגרים פסימיים ונכלוליים, תמיד יש מקום לתקווה - והשמש תזרח מחר.