mako
פרסומת

חדרניות: זה הדבר הראשון שאנחנו מנקות אחריכם

במלונות רבים, עובדי הניקיון מתמודדים עם אתגר לא פשוט – לנקות עשרות חדרים בזמן קצר מאוד, ועדיין לשמור על רמת ניקיון גבוהה. כדי לעמוד במשימה, הם משתמשים בשגרה מדויקת ויעילה, שמתחילה במקום אחד מרכזי ומשם מתמקדת באזורים שהאורחים נוגעים בהם הכי הרבה

מערכת עיצוב הבית
mako
פורסם: | עודכן:
חדרנית
צילום: Diego Cervo, shutterstock
הקישור הועתק

כשעובדי ניקיון במלונות מתכוננים להכין חדר לאורח הבא, הם עומדים בפני אתגר לא פשוט: לעבור בין עשרות או מאות חדרים בזמן קצר מאוד, ולעשות זאת תוך שמירה על ניקיון יסודי ואיכותי. לכן, יש להם שיטה מדויקת שעוזרת להם לעבוד מהר בלי לוותר על הפרטים הקטנים. במגזין southernliving שאלו חדרניות וחדרנים באיזה אזור בחדר הן מתחילות לנקות – וזה מה שהם סיפרו.

השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך הניקיון הוא חדר האמבטיה. זה המקום שהאורחים שמים עליו הכי הרבה דגש. אפילו אם שאר החדר נראה נקי, שירותים או כיור מלוכלכים עלולים להשאיר תחושה רעה ולפגוע בחוויית השהייה במלון, שנועדה להיות מפנקת ונטולת דאגות.

הסיבה להתחיל דווקא בחדר האמבטיה היא שכאן דרושה הכי הרבה תשומת לב לפרטים. לעובדים יש ריכוז וערנות גבוהה בתחילת העבודה, שמאפשרים להם להקפיד על ניקוי יסודי של הכיור, השירותים והמקלחת. נוסף לכך, הריסוס הראשוני של חומרי הניקוי מאפשר להם לפעול בצורה יעילה: בעוד חומרי הניקוי פועלים, עובדי הניקיון מסדרים את המיטה ומנקים את שאר החדר, ואז חוזרים לסיים את חדר האמבטיה.

מקלחת במלון
לרסס תחילה | צילום: Edvard Nalbantjan, shutterstock

מלבד חדר האמבטיה, ישנם כמה אזורים בבית המלון שדורשים תשומת לב מיוחדת, משום שהאורחים נוגעים בהם לעיתים קרובות:

שידות הלילה, שבהן נמצאים הטלפון, שעוני המעורר והמשטח עצמו.

שלט הטלוויזיה, שהוא אחד הפריטים שהכי נוגעים בהם, ולכן יכול לשאת חיידקים ווירוסים.

ידיות הכיסאות, שעליהן האורחים מניחים את הידיים כשהם יושבים.

פינת הקפה, שבה יש מגע ישיר עם הידיים בעת הכנת המשקאות. כדי למנוע זיהומים שקיקי התה, הקפה והמקלות המערבבים הם חד-פעמיים ועטופים בנפרד, ושאר האזור מנוקה בחומר מחטא בטוח למזון.

וילונות, תריסים ועריסות לתינוקות אמורים גם הם להיות מנוקים בחומר מחטא.

שלט טלוויזיה
שלט טלוויזיה | צילום: Jullius, shutterstock

הטיפ המרכזי הוא שלמרות הלחץ והזמן הקצוב, אפשר להגיע לניקיון יסודי ואיכותי באמצעות שגרה חכמה, שמתחילה במקום הכי חשוב וממשיכה באזורים שמקבלים הכי הרבה מגע. כך נשמרת חוויית השהייה במלון – נקייה, נעימה וללא דאגות.