תופעת "המנויים הרדומים": התוכנית החדשה של משרד התקשורת
מאות אלפי ישראלים מנויים למספר חברות אינטרנט, ומשלמים כפול על תשתית או ספק • שר התקשורת יועז הנדל הכריז על תוכנית שמטרתה למנוע את החיובים המיותרים, במסגרתה ידרשו חברות האינטרנט לנתק אוטומטית צרכנים שהחליפו חברה – בדומה לנהוג בשוק הסלולר • אם אתם מחזיקים ב"מנוי רדום" שכזה, צפו לשיחת טלפון מהחברה כבר בחודשים הקרובים


כ-200 אלף אזרחים בישראל מחזיקים ב"מנוי רדום" לאחת מחברות האינטרנט, ומשלמים למספר ספקים במקביל. במשרד התקשורת מעריכים שיש עשרות אלפים נוספים המשלמים לתשתית אינטרנט, גם כן ללא צורך – והחליטו על מספר צעדים שתפקידם למנוע את החיוב הכפול לחברות.
בעקבות הנתון הכריז המשרד על תוכנית חדשה, הכוללת מספר צעדים. ראשית, הנחה משרד התקשורת את כלל חברות האינטרנט לצמצם את מספר המנויים הרדומים כבר בחצי השנה הקרובה. איך זה יעבוד? כל מי שמחזיק במנוי כזה, יקבל טלפון מהחברה, וישאל האם הוא מעוניין להמשיך לשלם – או להתנתק מהשירות.
מהלך נוסף עליו הכריז המשרד הוא ניתוק אוטומטי לצרכנים שיחליפו חברה, בדומה לנוהל בחברות הסלולר. צעד שלישי הוא יצירת מדד שירות לצרכנים במסגרתו יוכלו אזרחים שמתלבטים בין חברות לראות כמה זמן ימתין לנציג, או מהי מידת איכות הטיפול בתקלות.

"המצב היום פוגע ישירות בכיס של הצרכנים", אמר שר התקשורת יועז מנדל, שמוביל את המהלך. "אנחנו צריכים לפעול כדי שההתחברות לספק חדש תביא באופן אוטומטי לניתוק מהספק הקודם, כדי שלא יהיה חיוב כפול. אנחנו מתכוונים לזה שהמהפכה הזאת תביא לצרכנות הוגנת".