N12
פרסומת

בתי המלון באילת חששו שהישראלים לא יבואו - וחתכו במחירים

המלונאים בעיר הדרומית, שחששו ממכה אנושה לתיירות, מדווחים על הקיץ הטוב ביותר זה עשור ומכחישים הורדת מחירים, אך בדיקת TheMarker מעלה כי המחירים דווקא צנחו ב-6%-10%. "זאת העונה הכי חזקה שהייתה לנו אי פעם, סיימנו עם 95% תפוסה ביולי-אוגוסט"

רינה רוזנברג קנדל
TheMarker
פורסם:
אילת
"העונה הכי חזקה שהייתה לנו". אילת | צילום: shutterstock, Nadezda Barkova
הקישור הועתק

חודשיים חלפו מסגירת שדה התעופה דב הוז בתל אביב, ואפשר לומר כי התחזיות הקודרות לפגיעה בתיירות ובתי המלון באילת לא התממשו. ההפך הוא הנכון: יולי-אוגוסט היו מחודשי הקיץ הטובים ביותר שהיו לבתי המלון באילת בעשור האחרון - וייתכן כי אחת הסיבות לכך היא המחירים.

אף שהמלונאים מכחישים שהייתה הורדת מחירים גורפת, מבדיקה שערכה חברת גוליבר עבור TheMarker עולה כי בקיץ האחרון צנחו המחירים בכ-6%-10%. כך למשל, אירוח על בסיס חצי פנסיון לארבעה לילות לזוג באוגוסט עלה 6,200 שקל במלון מג'יק פאלאס, לעומת 6,900 שקל באוגוסט 2018. במלון ישרוטל ספורט, אירוח באותה התקופה על בסיס הכל כלול עלה באוגוסט 5,800 שקל לעומת 6,400 שקל באוגוסט אשתקד.

מהבדיקה עולה כי ירידת המחירים תימשך גם בחגים. בסוכות צפויים מחירי האירוח בעיר להיות נמוכים יותר לעומת השנה שעברה. כך למשל, בסוכות 2018 היה מחיר ארבעה לילות לזוג על בסיס הכל כלול במלון ישרוטל ספורט 6,650 שקל - ובסוכות הקרוב יהיה המחיר נמוך ב-8%, ובמלון הרודס ירד המחיר לארבעה לילות לזוג על בסיס חצי פנסיון בשיעור דומה.

נמל התעופה רמון
מעדיפים לרדת לאילת ברכב. נמל התעופה רמון | צילום: הילה ויסמן

"פחדנו שסגירת שדה דב תגרום לאנשים לחשוב פעמיים על הטרחה שבנסיעה לאילת", אומר ליאור מוצ'ניק, מנכ"ל מלונות דן באילת ויו"ר התאחדות המלונות בעיר. "אבל התבדינו. גם ספטמבר מסתמן כחודש טוב מבחינת התפוסה במלונות".

המסעדות משלמות את המחיר

לפי נתוני התאחדות המלונות, ביולי האחרון נרשם גידול של 7% במספר הלינות בבתי המלון באילת בהשוואה ליולי 2018. הנתונים הסופיים על מספר הלינות באוגוסט אמנם לא פורסמו עדיין, אך משיחות עם מלונאים בעיר נראה כי מגמת הצמיחה לא נעצרה שם. בני זרח, מבעלי רשת המלונות אסטרל, אומר: "זאת העונה הכי חזקה שהייתה לנו אי פעם. סיימנו עם 95% תפוסה ביולי-אוגוסט. אנשים פשוט החליטו שהם יורדים לאילת ברכב. פתאום הם הבינו שזה זול יותר, ושהשד לא נורא כל כך".

פרסומת

עם סגירת שדה התעופה באילת ופתיחת שדה התעופה רמון, החלה מגמת ירידה במספר הטסים לעיר - שהחריפה עם סגירתו של שדה דב ב-1 ביולי ומעבר הטיסות מהמרכז לנתב"ג בלבד. הפער בין הירידה במספר הטסים לעלייה במספר הלינות מצביע על שינוי דרמטי באופן ההגעה של נופשים לעיר: רבים ויתרו על הטיסות והעדיפו להגיע לאילת בנסיעה ברכב.

בשלב זה בתי המלון הצליחו לחמוק מהשלכות סגירת שדה דב, אך נראה כי חלק מהמסעדות באילת לא זכו לאותו גורל. "מסעדות מדווחות על ירידה של 15%-25% בהכנסות", אומר שי ברמן, מנכ"ל התאחדות המסעדות והברים. "במסעדות היותר יוקרתיות רואים את הפגיעה היותר קשה, כי לטענתן הסגירה של השדה הביאה לעיר קהל אחר, שהולך פחות למסעדות יקרות ומחפש חופשות פחות נהנתניות. זה קהל צעיר יותר ופחות אטרקטיבי מבחינה תיירותית".

הכתבה המקורית פורסמה ב- TheMarker

לכתבות נוספות באתר: