N12
פרסומת

תמתינו עם המזוודות: הגורם השלישי שעלול לעכב את הטיסות המקוצרות למזרח

ההתקרבות בין ישראל לסעודיה צפויה להניב שיתופי פעולה חשובים בין שתי המדינות, ובהם – הסדרי תעופה • בסעודיה כבר הודיעו על כוונתם לפתוח את השמיים בפני חברות תעופה ישראליות, אולם נראה כי ישראל תידרש לבקש את אישורה של מדינה נוספת – עומאן • מתי הטיסות צפויות להתקצר והאם עומאן אכן עלולה לשבש את הבשורה החגיגית?

יולן כהן
פורסם:
הקישור הועתק

ההודעה של סעודיה על פתיחת השמיים לחברות תעופה ישראליות עוררה התרגשות רבה וציפייה לקראת קיצור זמן הטיסות – והוזלת המחירים. היום (ראשון) דיווחנו ב"תוכנית חיסכון" כי הבשורה המרגשת על הוזלת הטיסות והתקצרותן עשויה להתעכב בגלל גורם שלישי שעלול לשבש את הכול.

אחרי שיגיע האישור הסעודי, ישראל תידרש לקבל אישור ממדינה נוספת שטרם הושג עימה הסכם נורמליזציה – עומאן. כדי להגיע למדינות המזרח, כמו: תאילנד, הודו, יאטנם – או לאוסטרליה, יידרשו הנוסעים לעבור לא רק בשמי סעודיה, אלא גם דרך עומאן.

אומנם סעודיה הודיעה באופן לא רשמי שתאפשר לכל חברות התעופה הישראליות לטוס מעל שטחה, אך בשלב זה עדיין לא ברור אם גם עומאן צפויה לאשר זאת ומתי ההחלטה צפויה להתקבל. ההערכה היא שאם סעודיה אכן תפתח את השמיים לחברות תעופה ישראליות – יהיה קל יותר לבקש זאת גם מעומאן, אולם יש לזכור כי מדובר במדינה שלישית שעלולה לעכב את החגיגות.

נדגיש כי לפי ההערכות הנוכחיות ההחלטה הסופית של סעודיה צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. טרם ברור מתי וכיצד תתקבל ההחלטה בעומאן. כיום מטוסים ישראליים מורשים להיכנס למרחב האווירי הסעודי, אך ורק אם מדובר בטיסות אל איחוד האמירויות או בחריין, בהתאם להסכמי אברהם.

"הטיסה להודו בנתיב החדש, הסעודי, תהיה כחמש וחצי שעות, כמעט כמו טיסה ללונדון וגם במחירי לונדון", בסביר עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, בכתבה ששידרנו ב"אולפן שישי". ניר מזור, מנכ"ל קשרי תעופה, הוסיף: "שינוי המדיניות של סעודיה היא בשורה צרכנית מדהימה לתייר הישראלי. זה אומר טיסות יותר קצרות ליעדים יותר רחוקים".