מיד בהרחבה: כל מה שרציתם לדעת על קיימברידג' אנליטיקה
זה היה שבוע קשה למארק צוקרברג: מניית פייסבוק צנחה, ברחבי העולם קוראים לחקור אותו ומשתמשים רבים מוחקים את חשבונותיהם. הסיבה? החשיפה שחברת קיימברידג' אנליטיקה הצליחה לקחת את פרטיהם של 50 מיליון משתמשים, ולהשתמש בהם כדי להשפיע על הצבעותיהם במערכות בחירות. איך זה קרה? האזינו לפרק החדש של "מיד בהרחבה"
רוצים לקבל את הפרק החדש היישר לנייד, ברגע שהוא יוצא? להרשמה והאזנה במכשירי אפל, לחצו כאן | להרשמה והאזנה במכשירי אנדרואיד ניתן להשתמש בכל אפליקציית פודקאסטים, ולחפש בה את "מיד בהרחבה" - או ללחוץ כאן
בסוף השבוע שעבר התייצב צעיר קנדי טבעוני עם שיער ורוד מול המצלמות, והסעיר את העולם כשחשף שחברת קיימברידג' אנליטיקה, בה היה שותף, לקחה את פרטיהם של 50 מיליון משתמשי פייסבוק והשתמשה בהם לצורכי ייעוץ פוליטי - ופייסבוק לא עשתה דבר כדי למנוע זאת. "היא לא הודיעה לאף משתמש שבמידע שלו נעשה שימוש", מסביר כתב הטכנולוגיה עמרי ברק בפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה".
ברק מסביר כיצד פעלה החברה: היא הפיצה בפייסבוק שאלון אישיות לכאורה אקדמי, וכשהמשתמשים השיבו עליו הם התירו לחברה לקבל לא רק את המידע שלהם, אלא גם של כל חבריהם. "ככה הם הגיעו מ-270 אלף משתמשים שענו על השאלון לפרטים של יותר מ-50 מיליון משתמשים", הוא מבהיר. ומה הם עשו עם המידע הזה? בין היתר, השתמשו בו כדי להתאים למשתמשים השונים מודעות פוליטיות מדויקות, כדי להשפיע על תוצאות בחירות ברחבי העולם.

אז איך היועץ לשעבר של דונלד טראמפ, סטיב באנון, קשור לכל הסיפור הזה? האם זוהי תחילת הסוף של פייסבוק? ואיך אנחנו יכולים להגן על הפרטים האישיים שלנו מפני פעולות דומות של חברות כמו קיימברידג' אנליטיקה? השאלות האלה ועוד רבות נוספות הן חלק מהפרק החדש של הפודקאסט "מיד בהרחבה", מבית החדשות. אתם מוזמנים להוריד אותו ולהקשיב לו בכל אפליקציות הפודקאסטים.