הוושינגטון פוסט נמכר לבעלי 'אמזון'
הוושינגטון פוסט, העיתון שחשף את פרשת ווטרגייט ואחד העיתונים החשובים בארה"ב – נמכר לאיל האינטרנט ג'ף בזוס. הרוכש מבטיח כי הערכים של העיתון לא ישתנו, אבל יש לעובדים אתגרים חדשים: "האינטרנט משנה כמעט כל אלמנט בעולם החדשותי", כתב לעובדים. תג המחיר של העיתון: 250 מיליון דולר



עסקת ענק בעיתונות האמריקנית: עיתון הוושינגטון פוסט, אחד העיתונים הוותיקים והנפוצים בארה"ב, יימכר לבעלים של אתר האינטרנט אמזון תמורת 250 מיליון דולר. העיתון לא נמכר לאתר אמזון עצמו, אלא לבעליו ג'ף בזוס כרכישה פרטית.
מנכ"ל העיתון דונלד גרהאם אמר כי העיתון, שיוצא לאור מזה 135 שנים, נמכר כתוצאה "משנים של התמודדות עם השינויים בעולם העיתונות המודפסת". הוא הוסיף שהאתגרים מולם ניצב העיתון גרמו למחשבה האם תחת בעלים חדשים העיתון יצליח יותר.
בשנים האחרונות התבצעו ב"פוסט" קיצוצים בכוח האדם, כחלק ממגמה עולמית של צמצום צריכה של העיתונות המודפסת לטובת תכנים דיגיטליים - שהובילו לקיצוצים בכוח האדם של העיתונות המודפסת גם בישראל.
"הערכים של העיתון לא צריכים להשתנות", אמר הרוכש בזוס. "אבל דברים אחרים כן צריכים להשתנות. כמובן, יש קשר להשפעה של האינטרנט על העיתונות המסורתית", כתב הרוכש במכתב שנשלח לעובדי העיתון.
"האינטרנט משנה כמעט כל אלמנט בעולם החדשותי. מחזורי החדשות קצרים יותר, המקורות שלנו נשחקים אך מאפשרים תחומים חדשות של תחרות. אין לנו מפה או מצפן, והניווט של דרכנו קדימה לא יהיה קל. אנו נצטרך להשקיע, להתנסות. אני אופטימי ונרגש על ההזדמנות הזאת שניתנה לי", הוסיף.