mako
פרסומת

רוצים ליצור סרטונים באמצעות Veo 3? אלו הטיפים שכדאי לכם להכיר

כנראה שכבר שמעתם על כלי ה-AI ליצירת סרטונים של גוגל, Veo 3, שמשולב למנויים בג'מיני, אבל האם אתם יודעים איך להוציא ממנו את התוצאות הטובות ביותר? לנה שולמן שיין ועידן יונס מחברת הקרייאיטיב והטכנולוגיה ארטליסט, ששילבה את המוצר למנויה, מסבירים ל-mako מהם חוקי הבסיס לכתיבת פרומפט טוב, בליווי דוגמאות, ומה דווקא לא כדאי לעשות איתו

דיגיטל
mako
פורסם: | עודכן:
לנה שולמן שיין ועידן יונס, ארטליסט
לנה שולמן שיין, Director of Brand Creative Production ועידן יונס, Director of AI Content & Innovation מחברת הקריאייטיב והטכנולוגיה הישראלית ארטליסט | צילום: ארטליסט
הקישור הועתק

מאז יצא Veo 3, כלי ה-AI החדש של גוגל ליצירת סרטונים, משתמשים יכולים ליצור סרטונים באיכות גבוהה באורך 8 שניות, כל זאת באמצעות תיאור מילולי בלבד. השירות פתוח למשתמשים בתשלום - בתוכנית Google AI Pro, או בתוכנית היקרה יותר - Ultra.

לנה שולמן שיין, Director of Brand Creative Production ועידן יונס, Director of AI Content & Innovation מחברת הקריאייטיב והטכנולוגיה הישראלית ארטליסט (Artlist), שהוסיפה לאחרונה מודל הווידיאו של גוגל למנויה, מסבירים ל-mako כיצד גם אתם תוכלו להוציא ממנו את התוצאות הכי טובות.

מה זה Veo 3?

Veo 3 יודע לקחת רעיון כתוב ולהפוך אותו לסצנה קולנועית עם דמויות, תנועה, תאורה ואווירה. היכולות המרשימות שלו, כולל סאונד, דמויות מדברות והבנה של פרומפטים מורכבים, הפכו אותו לוויראלי ברשתות. אבל כמו בכל מערכת יחסים – גם כאן התקשורת היא המפתח. הדרך שבה אתם מתנסחים מול המודל תשפיע ישירות על מה שתקבלו בחזרה.

מה זה בעצם פרומפט?

פרומפט (Prompt) הוא בעצם השפה שבה אתם מדברים עם המודל. אם תדברו איתו 'בצורה כללית', הוא ייתן לכם תוצאה כללית. אם תדברו איתו בשפה עשירה, מפורטת ומדויקת - פתאום הסרטון ייראה קרוב בהרבה למה שדמיינתם.

לדעת לנסח פרומפט נכון, זו אמנות קטנה בפני עצמה. צריך לחשוב על הפרומפט כמו על הוראות הפקה לסרטון קצר. בדיוק כמו שבמאי מתאר לצוות שלו מה מצלמים, באיזה סגנון, עם איזה תאורה ואיזו מצלמה - גם פה חשוב לפרק את הרעיון לחלקים ברורים: מה רואים, מה קורה, באיזה סגנון, ואיך זה מצולם. ככל שהפרטים ברורים יותר - כך התוצאה תהיה מדויקת יותר.

חוקי בסיס לפרומפט

  • נושא (Subject): מה רואים - דמות, חפץ, חיה או נוף.
  • פעולה (Action): מה קורה - הולך, רץ, מסתכל הצידה.
    סגנון (Style): באיזה וייב - אימה, מדע בדיוני, פילם נואר, או אנימציה מצוירת.
  • מצלמה (Camera): זוויות ותנועות - קלוז־אפ, צילום מלמעלה, דולי־שוט - לא חובה.
  • קומפוזיציה (Composition): פריים רחב, צילום יחיד או זוגי - לא חובה.
  • עדשה ופוקוס: shallow focus, wide angle, macro - לא חובה.
  • אווירה (Ambiance): תאורה וצבעים - לילה כחול, אור חמים, שקיעה דרמטית - לא חובה.

כללי אצבע

❌ אל תשתמשו בשלילה - אל תגידו “בלי שיער”, אלא “ראש קירח”.

✔ תהיו מפורטים - אל תניחו שהמודל יבין לבד.

לדוגמה, אם אתם מתארים דיאלוג ודמות אחת אמרה משהו מפתיע, אל תצפו שהדמות השנייה תגיב בהתאם, תתארו את התגובה שלה - למשל: הדמות השנייה צועקת בהתרגשות, פותחת את עיניה לרווחה.

פרסומת

האם לכתוב באנגלית?

ה-Veo 3, רשמית, תומך רק באנגלית, אבל למרות זאת, ראינו לא מעט סרטונים ברשת בשפות אחרות, כולל בעברית. בדרך כלל מה שקורה זה שהפרומפט הראשי הוא באנגלית, ורק הטקסט המדובר בשפה שונה. כרגע בגלל שאין תמיכה רשמית, מומלץ לעבוד בשפה האנגלית. כדאי להיעזר בצ'אט שאתם אוהבים לעבוד איתו (ChatGPT, ג'מיני, קלוד ואחרים), כדי לבקש פרומפט ארוך ומדויק. אפשר גם לשלוח לו פרומפטים שלכם שעבדו טוב - ולבקש שיכתוב משהו דומה.

דוגמאות צעד-צעד

בואו נבנה פרומפט סביב הרעיון - a young man running in the park, גבר צעיר רץ בפארק.

פרומפט פחות מוצלח:

"A young man running in a park".

למה זה בעייתי: קצר מדי, אין סגנון, אין מצלמה, אין אווירה.

שלב משופר:

"A young man running in a green park, wide camera shot following his movement", צעיר רץ בפארק ירוק, צילום לרוחב עוקב אחר תנועתו.

מה השתפר: הוספנו תיאור לסביבה ומצלמה.

פרומפט טוב:

"A young man running in a green park at sunset, eye-level dolly shot following him, warm golden light, cinematic drama style. The young man smiles with joy, his hair moves with the wind, birds fly around him, and the camera slowly moves into a close-up of his face as he laughs out loud". 

"צעיר רץ בפארק ירוק בשעת שקיעה, צילום דולי בגובה העיניים עוקב אחריו, באור זהוב וחמים בסגנון דרמה קולנועית. הצעיר מחייך בשמחה, שערו מתנופף ברוח, ציפורים עפות סביבו, והמצלמה מתקרבת בהדרגה לתקריב של פניו כשהוא צוחק בקול רם".

למה זה טוב: שילבנו פרטים רגשיים ותיאוריים שנותנים וייב חי ואנושי.

פרסומת

טכניקות מגניבות

חוץ מלכתוב פרומפטים רגילים, הקהילה גילתה כמה טריקים יצירתיים שעוזרים להוציא מ-Veo תוצאות אפילו יותר מדויקות ומרשימות.

  • מבנה JSON: שימוש במבנה מסודר (כמו רשימה של צעדים) עוזר למודל להבין רצף של אירועים - למשל כמו הדוגמה המפורסמת של הקופסה של איקאה שהופכת לחדר מלא פריטים.

  • ציור על תמונה: אפשר להעלות תמונה ולשרבט עליה הוראות. השרבוט מופיע גם בתוצאה לפריימים הראשונים, אז לא הוא תמיד שמיש, אבל בהחלט מציג את היכולות המרשימות של המודל.