mako
פרסומת

התוכנה התעלמה בכוונה מהולכת הרגל

דיווח חדש גורס כי אובר סיימה את חקירת התאונה והגיעה למסקנה כואבת במיוחד: הולכת הרגל זוהתה על ידי המערכת, אך התעלמה ממנה כמו מחפץ

עידן בן טובים
Geektime
פורסם:
אובר תאונה עם הולכת רגל
צילום: משטרת דאלאס, Geektime
הקישור הועתק

בחודש מרץ האחרון אובר נאלצה לעצור את כל הפעילות של כלי הרכב האוטונומיים שלה בעקבות תאונה קטלנית, בה נהרגה הולכת רגל בת 49 בשם איליין הרצברג אשר ככל הנראה התפרצה לכביש בשעות חשיכה. לפי דיווח של The Information, אובר סיימה את החקירה שלה בנושא התאונה והגיעה למסקנות: מערכת הרכב זיהתה את הרצברג בזמן, אך החליטה להתעלם ממנה בכוונה תחילה, וזאת עקב טעות בסיווג.

הולכת הרגל סווגה כחפץ זניח על הכביש

מערכת הנהיגה האוטונומית של אובר (ושל כל רכב אוטונומי למעשה), סורקת ומזהה עצמים שונים בסביבת הרכב, ומקבלת החלטות בנוגע לאופן הפעולה של הרכב כאשר הוא מתקרב אליהם. הרכב לא מתוכנת לעצור בכל פעם שהוא עומד לקראת פגיעה בכל חפץ כמו קופסה או שקית ניילון. אלו הם עצמים שמזוהים כלא מאיימים, ועל כן הרכב לא בולם לקראתם, זאת כדי לא ליצור חווית נהיגה מעיקה בה הרכב בולם כתוצאה מכל עצם קטן שנקלט בדרכו. במקרה של התאונה, הרצברג זוהתה על ידי מערכת הרכב בהצלחה, אך מסיבה לא ברורה סווגה כ”לא איום”, וכתוצאה מכך, הרכב החליט שלא לנקוט בפעולה מונעת שהיא.

מסרטון התאונה ששוחרר על ידי משטרת טמפה עולה כי נהגת הניסוי ישבה מאחורי ההגה, אך דעתה הייתה מוסחת והיא לא הסתכלה על הכביש ברגעים הקריטיים של התאונה. במסגרת ניסויי רכב אוטונומי, חברות לרוב מחזיקות שני נהגי ניסוי בכל רכב בכל עת, אך במקרה של אובר, הייתה רק נהגת אחת ברכב.

מאז התאונה, אובר הפסיקה את הפעילות של חטיבת כלי הרכב האוטונומיים שלה ועובדת עם מחלקת הבטיחות של משרד התחבורה האמריקאי במסגרת החקירה. זאת לאחר ששכרה את שרותיו של ראש אותה מחלקה לשעבר, כריסטופר הארט, כדי שיסייע לחברה. בסוף חודש מרץ, רויטרס דיווח כי אובר הגיעה לפשרה עם משפחת ההרוגה, אם כי תנאי הפשרה טרם פורסמו.