הזמנתם בבוקינג מלון עם ביטול חינם? הכירו את הפיצ'ר שיכול לחסוך לכם מאות דולרים
לאט אבל בטוח, חברות התעופה מתחילות להכריז על חזרה לישראל, ואיתן מגיע כעת גם שירות חדש שיכול להוזיל לכם את החופשה משמעותית. פיצ'ר חדש בתוסף הכרום, "שם זה זול יותר" בשיתוף עם חברת Pruvo, יעקוב בשבילכם אחרי ירידות במחיר המלון שהזמנתם - כדי שתוכלו לבטל, להזמין מחדש ולחסוך סכומים שעשויים להגיע לאלפי שקלים

חוסר הוודאות ששורר בעולם התעופה מאז הקורונה רק התגבר במלחמה, ורבים מהישראלים כבר התרגלו לחפש תמיד מלונות עם ביטול חינם, ליתר ביטחון. אלא שעכשיו, בזכות שירות חדש תוכלו לנצל את זה גם כדי לחסוך עשרות ואפילו מאות דולרים, כאשר מחירי המלון שהזמנתם יורדים בין רגע ההזמנה לבין מועד החופשה.
פיצ'ר חדש שהתווסף לפני כשבוע לתוסף הכרום המוכר "שם זה זול יותר" בשיתוף עם חברת Pruvo, מאפשר לעקוב באופן אוטומטי אחרי מחיר המלון עד תאריך הביטול האחרון. במקרה של ירידה במחיר - מה שקורה, לפי נתוני חברת Pruvo, בכארבעים אחוז מהמקרים - תוכלו לקבל מייל שיעדכן אתכם על כך, ויאפשר לכם להזמין במחיר החדש, ולבטל את ההזמנה הישנה.

התוסף לדפדפן "שם זה זול יותר", שמונה כיום כחמישים אלף משתמשים, נולד לפני כשנתיים. כמו בכל יוזמותיו של יוסי רובינשטיין, הרעיון עלה מתוך הצורך האישי שלו. "הזמנתי בושם באתר מסוים, ואחרי זה גיליתי שבאתר אחר הוא עולה 300 שקל פחות. התעצבנתי והבנתי שאני צריך למצוא לזה פתרון", הוא מספר ל-mako. כך נולדה הגרסה הראשונית של התוסף, שמנטר את הרשת במטרה למצוא עבור המשתמשים מחירים זולים יותר, ולהתריע בפניהם על כך לפני שהם קונים.
התוסף עלה לרשת והתפוצץ. "זה הפתיע אותי, שום דבר שפיתחתי לפני זה לא תפס בעוצמה כזאת", אומר רובינשטיין, "אף פעם לא שילמתי כסף על פרסום, אבל זה הגיע לכתבות בעיתונות ובטלוויזיה". כשראה עד כמה התוסף אהוב, החליט רובינשטיין להמשיך ולהרחיב אותו. תחילה הוסיף פיצ'ר של קופונים: "יש אתרים שמוכרים מוצרים ייחודיים, כמו ביגוד למשל, אז אי אפשר להשוות את המחירים שלהם. אז בניתי אלגוריתם שמחפש קופונים לאתרים האלה", הוא מסביר.
עם הזמן התווספו עוד ועוד פיצ'רים. "הרעיון היה שהמשתמשים יתקינו את התוסף פעם אחת, ויקבלו פיצ'רים חדשים בלי לעשות שום פעולה נוספת. התוסף נמצא ברקע, ומרגישים אותו רק כשצריך אותו". ביולי האחרון הוסיף רובינשטיין פיצ'ר נוסף, הפעם בשיתוף פעולה עם אתר "טיסות סודיות". "כשמשתמש מחפש טיסה, התוסף מזהה אותה ומרחיב את החיפוש שלו בעזרת המנוע של 'טיסות סודיות', שמוסיף כמעט שבעים מקורות נוספים כדי לאתר את אותה טיסה במחיר זול יותר", מסביר רובינשטיין. בהמשך, נוסף פיצ'ר נוסף שמזהה חיפוש מלונות באתר בוקינג, ומרחיב את החיפוש לאתרים אחרים כדי לאתר בהם מחירים זולים יותר.

"משתמשים חסכו על המלון 850 דולר"
הפיצ'ר החדש שהתווסף נולד מתוך שיתוף פעולה שהציעה לרובינשטיין חברת Pruvo הישראלית, שמנטרת ירידות של מחירי מלונות ומאפשרת למשתמשים לבטל את ההזמנה שלהם, ולבצע אותה מחדש במחיר זול יותר. "התוסף מזהה שהתבצעה הזמנה בבוקינג, ומציע למשתמש לאסוף את פרטי ההזמנה, ולקבל התרעה במייל אם המחיר יורד. אם הוא מאשר, התוסף מעביר את הפרטים ל-Pruvo, שמשתמשת בהם כדי לאתר ירידה במחיר של אותו חדר באותו מלון עד התאריך האחרון לביטול", מסביר רובינשטיין.
"אם למשל המשתמש מזמין חופשה מעכשיו לעוד חצי שנה, ובזמן הזה המחיר ירד ב-200 דולר, נשלח לו מייל שמודיע לו על זה, עם לינק שמאפשר להזמין במחיר החדש, ולינק לביטול ההזמנה הישנה, הכל באותו מייל. המטרה היא שיהיה כמה שיותר קל לעשות את זה, וזה מה שאני גם אוהב בתוסף - צריך רק ללחוץ על כפתור אחד לאישור - והתהליך עובד. אנחנו חוסכים למשתמשים כסף באפס פעולה, וגם התוסף עצמו לא עולה כסף, ואפילו לא דורש הרשמה".
נכון לכרגע, הפיצ'ר פעיל רק באתר בוקינג, אך עתיד להתרחב בהמשך לאתרי הזמנת מלונות נוספים. עם זאת, השירות של Pruvo זמין בכל האתרים כבר היום, וניתן להעביר אליו את אישור ההזמנה במייל ולקבל לקבל התרעה על ירידת מחירי המלון שהזמנתם בחינם. תוכלו לעשות זאת גם אם התוסף לא מותקן בדפדפן שלכם, אם הזמנתם את המלון דרך הטלפון הנייד, או ביצעתם את ההזמנה לפני שהפיצ'ר עלה.

הפיצ'ר עלה במהלך החג, ולדברי רובינשטיין, על אף שלא פרסם אותו בשום מקום, מאז יש בו כבר עשרות שימושים מדי יום. "הפידבקים מעולים, ואנשים שהתוסף היה מותקן אצלם כבר מקבלים עדכונים שהמחירים יורדים", הוא מספר. לדבריו, מדובר בחיסכון משמעותי שיכול להגיע למאות דולרים. "רק הבוקר אחת המשתמשות שלי שלחה לי מייל שהיא קיבלה הוזלה של 105 דולר במחיר המלון. לפני כמה חודשים משתמשים של Pruvo קיבלו הוזלה של 850 דולר".
על אף שחברת בוקינג מפסידה כנראה כתוצאה מפעילות התוסף, לדברי רובינשטיין הוא לא קיבל מהם שום תגובה: "אני מניח שהם לא ממש מכירים את התוסף, הוא ישראלי ולא גדול מדי", הוא אומר, "החברה היחידה שניסתה לחסום אותי היא סופר פארם, ובכל פעם מחדש עקפתי את החסימה שלהם".

"בסופו של דבר כולם מרוויחים"
המודל הכלכלי שעומד מאחורי פעילותה של Pruvo מאפשר לה להרוויח מעמלת מכירה מהלינקים להזמנה חדשה שהיא שולחת. עבור הזמנות שמגיעות דרך התוסף של "שם זה זול יותר", רובינשטיין מקבל חלק מהרווחים. "למשתמש זה לא משנה, כי הוא לא משלם יותר, להפך - הוא מקבל מחיר חדש זול יותר, ובסופו של דבר כולם מרוויחים".
למעשה, רובינשטיין לא מרוויח מפעילות התוסף, מלבד זו שמאפשרת הוזלה בהזמנת טיסות או מלונות בשיתוף עם חברות נוספות. הוא גם לא מתכנן לגבות אי פעם תשלום מהמשתמשים: "אני כן חושב על תוכנית עסקית לעסקים - לאפשר לאתרים להציג מודל שמראה מה המחיר שלהם למוצר מסוים לעומת המחיר באתרים אחרים, ולא רק לטעון שהם הכי זולים - ככה שגם צרכנים שאין להם את התוסף יוכלו לראות", הוא מסביר, "זה עדיין לא קורה, אבל יש כל מיני מחשבות להפוך את זה למשהו רחב יותר ואולי מכניס יותר".

"לעזור לאנשים לחסוך כסף בצורה הקלה ביותר"
רובינשטיין ממשיך לתכנן ולפתח פיצ'רים לתוסף. "הרעיונות להרבה מאוד מהפיצ'רים שהוספתי הגיעו ממשתמשים שביקשו אותם. אם מישהו מציע לי רעיון שנשמע לי טוב, אני תמיד מנסה להכניס אותו, ואני פתוח להצעות", הוא אומר, "כרגע הכיוון הוא לאפשר שימוש בתוסף בעוד שפות, גם מבחינת השפה של האתרים וגם מבחינת השפה של הממשק, כי יש לזה ביקוש בעוד מדינות".
מעבר לכך, הוא מתכנן להרחיב את השירות שהוא מעניק ולהפוך אותו למקיף הרבה יותר. במקביל לתוסף, פועלים כיום גם אתר "שם זה זול יותר" ואפליקציית "סרוק", שמאפשרת להשוות את מחיריהם של מוצרים בסופר לעומת מחיריהם בסופרים אחרים באזור. רובינשטיין מתכנן לסנכרן בין שלושתם, לחבר את הפעילות שמתבצעת בחנויות בשטח עם הפעילויות באונליין ובמובייל. בסופו של דבר, הוא מתכנן גם לפתח שירות מבוסס AI שיסייע למשתמשים לאתר את המוצרים שעונים לדרישותיהם במדויק דרך שאלות מכווינות, ולהשוות מחירים על מנת לרכוש אותם במחיר הזול ביותר.

ניתן להניח שעם סיום המלחמה וההכרזות של חברות התעופה השונות על חזרתן לישראל, השימוש בפיצ'ר החדש רק ילך ויגדל, אבל התזמון של הוספת הפיצ'ר החדש הוא לגמרי מקרי. "אני מתכנן ועובד על הפיצ'ר הזה כבר תקופה, מתי שיש לי זמן, במטרה להרחיב כמה שיותר את הפעילות של התוסף", הוא אומר, "אני כל פעם משפר אותו ומוסיף עוד פיצ'רים, והמטרה היא לעזור לאנשים לחסוך כסף בצורה הקלה ביותר".