למרות שהבטיחו שלא: סמסונג מכניסה פרסומות למסכי המקררים בארה"ב
ממש כמו במראה שחורה - הפרסומות מגיעות לכל מקום, אפילו למסך של המקרר שלכם. ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית מודה שהיא מתחילה פיילוט בארה"ב בו היא תציג פרסומות מותאמות אישית על גבי מסך המקרר שלכם, זאת למרות שהבטיחה לפני מספר חודשים שזה לא יקרה


זה קצת מרגיש כמו פרק של מראה שחורה, אבל באיזשהו מקום ידענו שזה יקרה. עדכון תוכנה שמתחיל להתגלגל כעת למקררי Family Hub של סמסונג עם המסכים, מציג לראשונה פרסומות על מסך המקרר. הפיצ'ר שנקרא "קידומים ופרסומות מותאמות אישית" מתחיל בארה"ב למרות שבאפריל סמסונג התעקשה מול עיתונאי The Verge כי "אין לה תוכניות" לעשות זאת.
סמסונג אומנם מכנה זאת כרגע רק תוכנית פיילוט, שנועדה כדי "לחזק את הערך" שבהחזקת מקרר חכם של החברה. בהצהרה שסמסונג שלחה ל-Android Authority נכתב: "סמסונג מחויבת לחדשנות ולהעצמת הערך היומיומי עבור לקוחות מכשירי החשמל הביתיים שלנו. כחלק מהמאמצים המתמשכים שלנו לחזק את הערך הזה, אנו מקיימים תוכנית פיילוט להציע קידומים ופרסומות מותאמות אישית על דגמי מקררי Family Hub מסוימים בשוק האמריקאי.
במסגרת תוכנית הפיילוט הזו, מקררי Family Hub בארה"ב יקבלו עדכון תוכנה דרך הרשת (OTN) עם תנאי שימוש והודעת פרטיות. הפרסום יופיע על המסכים של מקררי Family Hub מסוימים. מסך הכיסוי מופיע כאשר מסך ה-Family Hub במצב לא פעיל. עיצוב המודעות עשוי להשתנות בהתאם לאפשרויות ההתאמה האישית של מסך הכיסוי, ופרסומות לא יופיעו כאשר הוא מצב Art Mode או אלבומי תמונות". בסמסונג מוסיפים כי ניתן לדחות מודעות במסכים שבהם הן מופיעות, כך שמודעות ספציפיות לא יופיעו שוב במהלך תקופת המבחן.
מה שההצהרה לא מבהירה הוא האם ניתן לכבות לחלוטין את הפרסומות, מה שנראה שוב כאפשרות הגיונית בהתחשב בכך שמחיר מקרר כזה עשוי לנוע בין 1,800 ל-3,500 דולר בארה"ב. אבל נראה שאין אפשרות כזו כל עוד תקופת הפיילוט פעילה. גם לא ברור אם יש דגמים מסוימים שלא נכללים בבדיקה. המקרר נמכר גם בישראל במחיר של יותר מ-14 אלף ש"ח, אך לא ברור האם פיילוט הפרסומות יגיע לארץ.
הידיעה על הפרסומות עלתה לראשונה ברדיט. אבל הסימנים היו ברורים מהרגע שסמסונג אימצה יוזמה של "מסכים בכל מקום" למכשירי הבית השונים שלה, לא נתפלא אם פיילוט הפרסומות יגיע למקומות נוספים שבהם נוספו אליהם מסכים. באותו דיון ברדיט התבדחו הגולשים: "עכשיו נצטרך להמציא גם חוסם פרסומות למקרר?", גולש אחר תהה: "למה מקרר בכלל צריך מסך? הוא רק צריך לקרר אוכל".
זאת לא הפעם הראשונה שמקררים חכמים של סמסונג נמצאים תחת ביקורת. בחודש יוני טיקטוקרית הפכה לויראלית לאחר שהמליצה לא לקנות מקרר ה-AI שלהם וטענה: "כשבעלי מחפש משהו במקרר הוא חושב שנכנס לשם אבוקדו".