mako
פרסומת

בלי בושה: אינסטגרם שוב מעתיקה פיצ'רים מטיקטוק ומשיקה אפליקציה חדשה

אינסטגרם הציגה לא מעט חידושים בימים האחרונים: עיצוב חדש לגריד, הארכת הרילס ואפליקציה חדשה שתתחרה ב-CapCut של בייטדאנס. התזמון של השינויים, שחלקם עוררו את זעם הגולשים, כנראה קשור לסגירה הזמנית של טיקטוק בארה"ב, אבל דבר אחד בטוח - הם שוב העתקה של המתחרה הסינית

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
מארק צוקרברג ואפליקציית אדיטס
מארק צוקרברג ואפליקציית אדיטס | צילום: ASSOCIATED PRESS/Godofredo A. Vásquez
הקישור הועתק

העומד בראש אינסטגרם, אדם מוסרי, הכריז על אפליקציית עריכת וידאו חדשה בשם Edits. על פי מוסרי, האפליקציה נועדה להתחרות ב-CapCut של בייטדאנס (הבעלים של טיקטוק). אדיטס זמינה להזמנה מראש בחנות האפליקציות של iOS ותגיע גם לאנדרואיד בקרוב, אבל תהיה זמינה רק בחודש הבא.

בסרטון שהעלה, מוסרי רמז על סאגת טיקטוק וסגירת האפליקציות של בייטדאנס: "לא משנה מה יקרה, זה התפקיד שלנו לספק את הכלים הטובים ביותר ליוצרים", והסביר על האפליקציה החדשה: "אדיטס היא יותר מאפליקציית עריכת וידאו, זוהי חבילה מלאה של כלים יצירתיים. תהיה לשונית ייעודית להשראה, עוד לשונית למעקב אחר רעיונות של אחרים, מצלמה הרבה יותר איכותית, בה השתמשתי כדי להקליט את הסרטון הזה, כל כלי העריכה שהייתם מצפים להם, היכולת לשתף טיוטות עם חברים ויוצרים אחרים, וגם - אם תחליט לשתף את הסרטונים שלכם באינסטגרם - תובנות לגבי ביצועי הסרטונים האלה".

אותן תובנות שהזכיר כוללות "דאשבורד של תובנות בלייב", פירוט של מעורבות עוקבים ומשתמשים שלא עוקבים אחריכם ומדדים לגבי התדירות שבה משתמשים מדלגים על הסרטונים. זה יכלול גם כלי עריכה המאפשרים לאנשים להשתמש במסכים ירוקים ופילטרים, שתי תכונות נפוצות בטיקטוק, כך עולה מהפירוט שלה בחנות האפליקציות של אפל.

בפוסט בת'רדס ענה מוסרי לכתב של The Verge וטען שמטא עבדה על האפליקציה "במשך חודשים". הוא גם אמר שזה "יהיה די שונה מ-CapCut", והוסיף כי "לאדיטס יהיה מגוון רחב הרבה יותר של כלים יצירתיים וכנראה קהל קטן יותר שניתן להתייחס אליו".

פרסומת

אלה לא השינויים היחידים באינסטגרם. בימים האחרונים גילו המשתמשים כי האפליקציה הוסיפה אפשרויות נוספות לרילס (הפיצ'ר שהועתק במלואו מטיקטוק), כך שכעת ניתן לעלות סרטונים באורך של 3 דקות שלמות (במקום דקה וחצי), לגלות את הרילס שהחברים שלכם אוהבים או מגיבים אליהם, ותראו גם סרגל תגובות, כדי להקל עליכם להגיב לסרטון.

השינוי האחרון הוא שינוי בעיצוב הגריד של החשבון באינסטגרם, משהו שיכול לעצבן הרבה יוצרי תוכן שעבדו קשה כדי שהגריד שלהם ייראה בצורה מסוימת. מבלי להודיע מראש, אינסטגרם שינתה את הצורה כך שבמקום ריבועים תקבלו מלבנים לאורך. 

פרסומת

אם יש משהו שמקשר בין כל השינויים הוא טיקטוק. כן, אינסטגרם ממשיכה לרדוף אחרי טיקטוק ולחקות את הפיצ'רים השונים בה. התזמון להצגת השינויים והאפליקציה הדומה ל-CapCut דווקא עכשיו הוא כמובן החשכת המתחרה הסינית, שכנראה מטא קצת מצטערת שנגמרה כל כך מהר