מצב ה-AI של גוגל זמין כעת בעברית, וזה עלול לשנות את הדרך בה אתם "עושים גוגל"
מהיום, או יותר נכון מהימים הקרובים, כולנו עומדים לקבל את ה-AI Mode של גוגל באפליקציה ובדפדפן שלהם, גם בעברית. אבל מה זה בכלל? ולמה זה עלול לשנות את הדרך בה אנחנו מחפשים נושאים ברשת?

גוגל ממשיכה להתקדם עם תכונות AI ועל הדרך לשנות את האינטרנט שאנחנו מכירים. כעת השיקה ענקית החיפוש את מצב AI או מה שהכרנו עד כה כ-AI Mode ב-36 שפות חדשות, בהן גם עברית. למעשה מהיום מצב AI יהיה זמין בלמעלה מ-200 מדינות וטריטוריות חדשות.
על פי גוגל, מצב AI מספק את חוויית החיפוש העוצמתית ביותר המבוססת על בינה מלאכותית. יש לו יכולות הסקת מסקנות מתקדמות יותר, תמיכה מולטי מודאלית ואפשרות להעמיק בחיפוש מידע באמצעות שאלות המשך והקלקה על קישורים מועילים לאתרים.
זאת לא הפעם הראשונה שגוגל משתמשת בביטוי "קליקים מועילים", או "קליקים איכותיים". כאשר החברה הציגה את סקירת ה-AI שלה בחיפוש פשוט, אשר מציגה את התשובות לחיפוש ולמעשה מונעת כניסה של משתמשים לאתרי תוכן שכתבו על הנושא המדובר, היא טענה שהיא לא מונעת טראפיק מאתרי תוכן אלא מספקת "קליקים איכותיים" - גולשים אשר נכנסים לאותה כתבה כדי לקרוא אותה ולא רק לחפש תשובה למילות החיפוש שלהם.
גם בהודעה הזאת גוגל מתייחסת לנושא: "בזמן שאנחנו ממשיכים לפתח את חוויית החיפוש באמצעות יכולות AI, אנחנו מתמקדים בלעזור לאנשים לגשת למידע ולמגוון נקודות מבט ממספר רחב של מקורות. לדוגמה, עם הפיצ׳ר 'סקירות AI' (או AI Overviews) אנחנו רואים שאנשים מבקרים במגוון רחב יותר של אתרים כדי לקבל עזרה בשאלות מורכבות יותר. וכשאנשים מקליקים על לינקים מתוך דפי תוצאות חיפוש עם 'סקירות AI', הקליקים האלה הם באיכות גבוהה יותר בשביל האתרים. זה אומר שהמשתמשים נוטים לבלות יותר זמן באתרים האלה". יש לציין שבפועל, באתרי התוכן מוסרים כי הם חווים ירידה גדולה מאוד בטראפיק שלהם.
בחזרה למצב AI. אם אתם קונים ברשת, מתכננים טיול או חוקרים נושא כלשהו, מצב AI מתוכנן כדי להבין מה אתם שואלים ולעזור לכם למצוא את זה. לדוגמה, אם תנסו לחפש באותה לשונית "רומא בקיץ" - מצב ה-AI יציג לכם את הטמפרטורות החזויות, אך גם שלל אטרקציות שאפשר לעשות המתאימות לקיץ. מצב ה-AI הוא בעצם החיפוש של גוגל פוגש את ChatGPT (או ג'מיני).
על פי ההודעה של גוגל: "מצב AI הוא דרך חדשה ואינטואיטיבית להתמודד עם השאלות המורכבות ביותר שלכם, שכוללות כמה חלקים ושאלות המשך בגוגל, ולספק את הסקרנות שלכם בצורה עשירה יותר. מצב AI מתבסס על המודלים המתקדמים ביותר של ג'מיני לחיפוש בגוגל, והוא מאפשר לכם לשאול שאלות מורכבות ורב-ממדיות שאולי דרשו בעבר כמה חיפושים נפרדים".
החברה נותנת בתור דוגמה שימוש לשאלות מחקר פתוחות או למשימות מורכבות כמו תכנון טיול או ללמוד איך לעשות משהו חדש. למעשה, על פי גוגל, משתמשים מוקדמים של מצב AI שואלים שאלות שארוכות פי שניים או שלושה ממונחי החיפוש בחיפוש רגיל.
מצב AI משתמש בשיטת "הסתעפות שאילתות" (query fan-out) שמפרקת את השאלה למספר נושאים ושולחת ריבוי שאילתות במקביל. זה מאפשר לגוגל לצלול אפילו יותר לעומק הרשת. מצב AI תוכנן להיות מולטי-מודאלי, כך שהמשתמשים יכולים לשאול שאלות בכל דרך שטבעית להם - בין אם זה בטקסט, בקול או אפילו באמצעות מצלמה.
גוגל גם מכינה את הקרקע למקרה שתוצאות מצב ה-AI לא יהיו מושלמות, אזהרה דומה שהציגה עוד בהשקת ג'מיני, "מצב AI נבנה עם מערכות האיכות והדירוג שלנו, ואנחנו משתמשים בגישות חדשניות כדי לשפר את הדיוק העובדתי שלו. המטרה שלנו היא להציג תשובות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית ככל האפשר, אך במקרים שבהם אין לנו ביטחון גבוה, תראו במקום זאת סדרה של תוצאות חיפוש מהרשת. וכמו בכל מוצר AI שנמצא בשלבי פיתוח מוקדמים, אנחנו לא תמיד נצליח באופן מושלם, אבל אנחנו מתחייבים להשתפר כל הזמן".
השקת מצב AI בעברית מתחילה היום, ובימים הקרובים ויותר ויותר ישראלים יראו את הלשונית החדשה בדף תוצאות החיפוש ובאפליקציית גוגל, אם אתם רוצים להתנסות בו אתם יכולים לבדוק אם הוא הגיע אליכם בלינק כאן.