mako
פרסומת

"הסוודר המכוער" של מיקרוסופט כבש גם השנה את הרשת - ולמטרה טובה

זו השנה השישית שמיקרוסופט מוציאה את "הסוודר המכוער" שלה, שמוקדש לפיצ'ר או רקע נוסטלגי של Windows, והפעם של חלונות XP, וחולקו למשפיעני רשת בולטים. במקביל, תורמים עובדי החברה לחוות נערי האור, מפעילת מרחב לשיקום נפגעי מסיבת נובה. כך הגיבו הגולשים שקיבלו את הפריט הלא-אופנתי

דיגיטל
פורסם:
נועה זילברמן, הסוודר המכוער של מיקרוסופט
נועה זילברמן, הסוודר המכוער של מיקרוסופט | צילום: instagram
הקישור הועתק

"הסוודר המכוער" של מיקרוסופט הגיע השבוע לישראל, וזו השנה השישית שהוא יוצא לקראת חג המולד. בכל פעם החברה בוחרת דוגמה נוסטלגית אחרת, כאשר השנה נבחר הרקע האייקוני של בליס מ-Windows XP, צילום של גבעה ירוקה ושמים כחולים עם עננים לבנים במחוז סונומה, קליפורניה. הרעיון התחיל בתור בדיחה על הסוודרים הלא בדיוק אופנתיים עם דוגמאות האייל לדוגמה, שמזוהים עם חג המולד.

בעולם הרווחים מהסוודר המכוער מוקדשים לארגון הסביבתי Nature Conservancy. בארץ לעומת זאת, התרומות מעובדי מיקרוסופט מועברות ל"חוות נערי האור", מפעילת מרחב לשיקום נפגעי מסיבת נובה וה-7.10. עד כה נתרמו כ-125 אלף שקלים, על פי החברה, והקמפיין עוד נמשך.

ב-2018 החלה מיקרוסופט במסורת, כאשר הסוודר המכוער הראשון (Microsoft Ugly Sweater) היה עם דוגמה של ווינדואוז 95, ב-2019 היה ווינדואוז XP, בשנת 2020 – תוכנת הצייר (פיינט), ב-2021 המשחק של שולה המוקשים וב-2022 קליפי (Clippy), האטב שהיה קופץ ומציע עזרה.

סוודרים של מיקרוסופט
פותחת סוודר מכוער מיקרוסופט | עיבוד: סטודיו מאקו, יח"צ

אותם סוודרים מכוערים מחולקים בארץ ובעולם לכתבי טכנולוגיה ומשפיענים ומובילי דעת קהל שונים, בין היתר בישראל קיבלו אותו ארכיטקט תוכנה והעיתונאי רן בר-זיק, הילה בקשי, מייסדת קבוצת המיטאפיסטיות, נועה זילברמן, יזמת הייטק ומייסדת שותפה בסטארטאפ Odo שנמכר לצ'ק פוינט, וצייצני טוויטר בולטים כמו דנה גת, מפעילת החמ"ל האזרחי, ניצור ועוד. בהודעה שצורפה נכתב: "הוא מקסים להחריד, הוא מכוער להפליא, הוא פריט אספנים, הוא מתקתק וצמרירי וכולנו תקווה שהוא יעלה לך חיוך קטן".

פרסומת

אחד מהם הוא אמיר ברקול, בעל 33 אלף עוקבים בטוויטר, שגם עובד במיקרוסופט, שהקדיש לנושא מספר פוסטים.

השנה היו כאלה שדווקא חשבו שהוא לא מכוער, כמו הפרסומאי אבנר רסל.

פרסומת

מפורסמות כמו לירן כוהנר ומור רדמי, יוצאת "חתונה ממבט ראשון" קיבלו אף הן את הסוודר והעלו אותו לסטורי שלהן. גם כוכב הטיקטוק אביתר עוזרי, ששנה שעברה אף הקדיש לסוודר המכוער סרטון שקיבל יותר ממיליון צפיות.

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח אף עורכת הגרלה בפייסבוק ובאינסטגרם, שבה היא מציעה את מהדורת האספנים למי שיכתוב בתגובות על אדם יקר שעושה לו טוב בחודשים האחרונים ולמה הוא או היא צריכים לקבל את הסוודר שהוגדר כ"פריט האופנה המזעזע ביקום". המכירה של הסוודרים בעולם, אם מישהו תהה, כבר סולד אאוט.

פרסומת

הגולשת עוגה בכוס הכינה סקיצות לדוגמאות נוספות.

גם בעולם לא נשארו אדישים, כאשר באינסטגרם אפשר למצוא מאות פוסטים עם ההאשטאג #windowsuglysweater.