mako
פרסומת

פאשלות בשידור והמון מחמאות: מטא משיקה משקפיים חכמים חדשים ומשאירה את אפל מאחור

חברת מטא ערכה הלילה את הכנס השנתי שלה ובו הכריזה על מספר חידושים בתחום המשקפיים החכמים שלה, תחום שגם ככה היא מובילה. מארק צוקרברג עלה לבמה בשידור חי והכריז על ה-Meta Ray-Ban Display, משקפיים עם מסך קטן וצמיד שמאפשרים לכם לעשות כמעט כל מה שטלפון עושה. אבל האירוע לא עבר ללא תקלות, כמה פעמים "בעיות WiFi" גרמו למבוכה אצל צוקרברג והפיצ'רים פשוט לא עבדו

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
מארק צוקרברג והמשקפיים החכמים של מטא
מארק צוקרברג והמשקפיים החכמים של מטא
הקישור הועתק

מטא ערכה הלילה (ה') את כנס מטא קונקט המסורתי שלה - בה הציגה בעיקר חידושים בתחום המשקפיים החכמים שלה, תחום בו היא מובילה כרגע. לצד חידושים מעניינים היו גם כמה פאשלות שהדגימו יפה מאוד את ההבדל בין אירוע בלייב לכזה המוקלט מראש כמו השקות האייפון, אבל אם כבר אפל - ההכרזות של צוקרברג צריכות להדאיג את טים קוק, על פי העיתונאים שניסו את המכשירים מדובר באייפון של המשקפיים החכמים. 

Meta Ray-Ban Display

מארק צוקרברג הציג את משקפי ה-Meta Ray-Ban Display, משקפי AI המצוידים במסך צבעוני ברזולוציה גבוהה בחלק התחתון של העדשה הימנית. המסך הזה, שלפי עיתונאים שניסו אותו לא נראה ע"י אנשים מבחוץ אלא רק בעיני המתבונן, הוא שימושי מאוד. הוא מאפשר לבצע פעולות יומיומיות כמו לקרוא הודעות, להתכתב ולעשות שיחות וידאו בוואטסאפ, לנווט באמצעות חצים בלייב או לצפות בתוכן וידאו מבלי להוציא את הטלפון מהכיס. הם כמובן גם מחוברים ל-AI של מטא, שטרם הגיע לישראל ולא ברור מתי זה יקרה מה שהופך את המשקפיים לפחות חכמים, ומאפשרים למשל לקבל תרגום חי של שיחות פנים אל פנים, נזכיר שאפל חשפה אפשרות לתרגם שיחות בלייב באוזניות החדשות שלהם - שנים לאחר שהפיצ'ר כבר היה קיים באנדרואיד. 

המשקפיים מציעים את העיצוב האופנתי המוכר של רייבאן, אך הם במשקל נמוך (69 גרם בלבד), סוללה שמחזיקה ליום שלם, לפחות לפי מה שהחברה טוענת, ועדשת פוטוכרומטיות (שמשנות את רמת הכהות שלהן בהתאם לאור) ומאפשרות למסך לעבוד גם ביום שמשי בחוץ.

אבל המשקפיים הם לא המוצר היחיד פה, החברה מוסיפה לדגם הזה את ה-Meta Neural Band, צמיד EMG שמזהה אותות חשמליים טבעיים משרירי כף היד ומאפשר שליטה באמצעות תנועות יד, בלי לגעת במשקפיים או בטלפון. טרם ניסינו את הצמיד העמיד במים הזה - אז קשה לנו להחליט כמה הוא באמת נוח ו"קסום" כפי שהחברה מציגה אותו.

פרסומת

המשקפיים יימכרו החל מ-799 דולר (כ-2,676 ש"ח) ,כולל הצמיד, בארה"ב החל מ-30 בספטמבר, ויתרחבו לקנדה, צרפת, איטליה ובריטניה בתחילת 2026. הם יגיעו בצבע שחור או חול, בשני גדלי מסגרת (רגיל וגדול), עם קייס טעינה קומפקטי שמספק עד 30 שעות סוללה.

Ray-Ban Meta (דור 2)

לא חשבתם שמטא תוותר על המוצר הכי פופולרי שלה נכון? החברה מוציאה דור שני למשקפי הרייבאן המוכרים שלה, שהפכו לסיפור הצלחה בעולם.

מה השתנה הפעם? חיי סוללה כפולים (עד 8 שעות בשימוש יומיומי), וידאו 3K וכלים חדשים. בין החידושים שהתווספו ניתן למצוא כלי בשם Conversation Focus, שמאפשר לנהל שיחה בסביבות רועשות כשהמשקפיים ממקדים את השמע בקול של האדם שנמצא ממול - מה שיכול להיות מושלם ברחובות תל אביב העמוסים. 

בנוסף, מטא השיקה צבעים חדשים למשקפיים וגרסת מהדורה מוגבלת של Wayfarer Matte Transparent. מעבר לחידושים בחומרה, מטא הדגישה כיצד משקפי ה-AI שלה הופכים לכלי משמעותי גם בהנגשת העולם עבור אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, בשיתוף פעולה עם ארגון Be My Eyes וארגוני ותיקי צבא ארה"ב.

פרסומת

המשקפיים כבר זמינים לרכישה במחיר התחלתי של 379 דולר באתרים של מטא ורייבאן, במדינות בהן משווק המוצר, נכון לא בישראל עדיין.

משקפי Oakley Meta Vanguard

גם בתחום הספורט ישנם חידושים. מטא הציגה משקפי AI חדשים שפותחו יחד עם Oakley, המיועדים לספורטאים ולפעילות מאומצת. המשקפיים משלבים מצלמה מובנית, אינטגרציה עם אפליקציות כושר פופולריות (כמו Garmin ו-Strava), איכות שמע חזקה, ועמידות למים ולאבק בתקן IP67. משקפי Oakley Meta Vanguard מציעים עיצוב מיוחד לספורט, טכנולוגיית עדשות Oakley PRIZM ומערכת רמקולים פתוחים חזקים יותר מדגמים קודמים. הם כוללים גם מערך מיקרופונים להפחתת רעשי רוח, סוללה המספיקה לעד תשע שעות שימוש (לפי טענת החברה), וקייס טעינה לעד 36 שעות נוספות. המשקפיים מאפשרים צילום וידאו ב-3K עם מצלמת 12 מגה-פיקסל ועדשה רחבה, כולל מצבי צילום חדשים כמו Slow Motion ו-Hyperlapse. אינטגרציה עם Garmin מאפשרת לקבל נתוני דופק וביצועים בזמן אמת מבלי להוציא את הטלפון, לצד אפשרות לצילום אוטומטי ברגעי שיא של פעילות, שלא ממש ברור כיצד נקבע מהו "השיא".

משקפי Oakley Meta Vanguard יושקו ב-21 באוקטובר במחיר של 499 דולר, ויהיו זמינים בארה"ב ובמדינות נוספות במגוון מסגרות ועדשות מתחלפות.

 Meta Horizon Studio ו-Horizon Engine

גם בתחום המטאוורס, הפחות פופולרי, החברה השיקה חידושים. בין היתר הוצגו יכולות חדשות ל-Meta Horizon, גרסת הרובולוקס של מטא, עם כלי בינה מלאכותית גנרטיביים שמאפשרים ליצור עולמות תלת-מימדיים, דמויות, סאונד ואובייקטים שלמים באמצעות טקסט בלבד. מטא השיקה גם את Horizon Engine - מנוע חדש שמעלה את רמת האיכות הגרפית ב-VR ומאפשר חוויות מרובות משתתפים של מעל 100 אנשים במקביל, עולמות חברתיים חדשים כמו Horizon Central ויכולות מתקדמות לבניית ז’אנרים מורכבים יותר.

פרסומת

בנוסף, Horizon Store עובר שדרוג עם המלצות מותאמות אישית, חיפוש משופר וכלים חדשים למפתחים כמו Targeted Re-Engagement והרחבת Horizon+ שהניב למפתחים מעל 20 מיליון דולר בשנה האחרונה. כבר היום, יותר מ-300 יישומים הניבו מעל מיליון דולר הכנסות כל אחת. חברת Meta גם הכריזה על הרחבת Horizon למובייל ולווב, עם גידול פי ארבעה בשימוש שנתי ועל קרן יוצרי Horizon בהיקף של כ-50 מיליון דולר, כולל תחרות נושאת פרסים בסך 2.5 מיליון דולר.

לבסוף, הוצגו כלי פיתוח למוצרים הלבישים החדשים (Wearable Device Access Toolkit), שיאפשרו חיבור ישיר של אפליקציות למשקפי ה-AI ול-Neural Band. למשל עם דיסני, אינטגרציה עם טוויץ׳ לשידור חי מהמשקפיים, ופתרונות נגישות מתקדמים לכבדי ראייה.

הפאדיחות והתחרות

האירוע של מטא לא עבר חלק לגמרי. בכמה נקודות שונות בזמן השידור החי המשקפיים פשוט כשלו, זה לא אומר שהם לא מוצר טוב - אלא שזה מה שקורה כשעושים שידור בלייב - לא הכול עובד. 

כדי להדגיש את דבריו ש-AI צריך לשרת אנשים ולא רק "לשבת במרכז נתונים", חיבר מארק צוקרברג את יוצר התוכן הקולינרי ג'ק מנקוסו למסך הגדול להדגמה חיה על איך משקפי ה-Ray-Ban Meta החדשים יכולים לעזור למנקוסו בבישול - ושם הדברים התחילו להיות מביכים. מנקוסו ביקש מהמשקפיים, באמצעות השליטה הקולית, להראות לו איך להכין "רוטב סטייק בהשראה קוריאנית" לכריך הסטייק שלו, אבל במקום להתחיל מהבסיס, ה-AI השיב שעליו להשתמש ברוטב סויה ושמן שומשום. מנקוסו הקשה שוב ושוב מה עליו לעשות קודם, אך ה-AI התעלם משאלותיו והמשיך בהוראות.

פרסומת

"כבר שילבת את מרכיבי הבסיס, אז עכשיו גרד את האגס וערבב בעדינות עם הרוטב הבסיסי", חזר ה-AI פעמיים. מנקוסו החזיר את השידור לצוקרברג והאשים בתקלה את ה-WiFi "המקולקל", והקהל עודד במחיאות כפיים. "האירוניה בכל זה היא שאתה משקיע שנים בפיתוח טכנולוגיה ואז ה-WiFi ביום ההשקה תופס אותך", אמר צוקרברג לפני שעבר הלאה.

התקלה השנייה באירוע קרתה עם משקפי Meta Ray-Ban Display לצד הצמיד שמגיע איתם, ה-Ray-Ban Display הוא התוספת החדשה ביותר לקו המשקפיים החכמים של מטא. במהלך ההדגמה החיה של ה-Meta Ray-Ban Display, השתמש צוקרברג בצמיד כדי להקליד הודעות לאנדרו בוסוורת', סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטא. אבל כאשר צוקרברג הציע שבוסוורת' יתקשר אליו בשיחת וידאו. המנכ"ל חזר שוב ושוב על תנועות יד עם הצמיד בניסיון לענות לשיחות, אך אף אחת מהן לא הצליחה, לפני שבוסוורת' הגיע פיזית לעזרה. "‏ה-WiFi הזה אכזרי", ציין בוסוורת'. "כן, אני לא יודע", השיב צוקרברג. "נבצע בדיקת שגיאות מאוחר יותר. אתה מתאמן על הדברים האלה מאה פעמים, ואז, אתה אף פעם לא יודע מה יקרה". לאחר כמעט 2 דקות שלמות - צוקרברג המשיך הלאה. נציין כי תקלות WiFi הן דבר די שכיח באירועים המוניים כמו זה של מטא. 

פרסומת

נציין גם כי למטא יש לא מעט מתחרות על משקפיים חכמים. אם אפל יצרה את האייפון ונהנתה מיתרון טכנולוגי משמעותי שהפך אותה למובילה בתחום הסמארטפונים, הרי שמטא החזיקה ביתרון דומה בשנים האחרונות אבל ישנם חברות סיניות שכבר מדביקות את הפער ומייצרות משקפיים די דומים במחירים נמוכים יותר, גם סמסונג ואפל אמורות להיכנס למשחק ולהציג משקפיים חכמים משלהן בזמן הקרוב - כך שהיתרון שהיה למטא עד כה בתחום לא מובטח בעתיד הקרוב.