mako
פרסומת

כולנו מכורים: אחוז השימוש המטורף בוואטסאפ, יוטיוב ושאר הרשתות בישראל

כמו כל שנה, סוף השנה מתאפיין בסיכומים, וכעת איגוד האינטרנט הישראלי מפרסם את מאפייני השימוש של החברה הישראלית ברשתות חברתיות ושירותים מקוונים. במקום הראשון נמצאת וואטסאפ עם 99% אחוזי שימוש, בעוד ChatGPT עוקף את הרשתות החברתיות בקרב הצעירים. ומי האפליקציה שמאבדת הכי הרבה ישראלים ב-2025?

דיגיטל
mako
פורסם: | עודכן:
אפליקציות, רשתות חברתיות
אפליקציות, רשתות חברתיות | צילום: Pastika jaya, shutterstock
הקישור הועתק

איגוד האינטרנט הישראלי, שמודד מאז שנת 2021 את מאפייני השימוש של החברה הישראלית ברשתות חברתיות ושירותים מקוונים, מפרסם היום (א') את סיכום נתוני שנת 2025. השנה לראשונה הם גם כוללים את היקף ותדירות השימוש של הישראלים בשירותי בינה מלאכותית, שהפכו נפוצים ונגישים לכולנו.

במקום הראשון נמצאת, באופן לא מפתיע, וואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידים שנמצאת בבעלותה של מטא, עם 99% אחוזי שימוש - עלייה של אחוז אחד בהשוואה לנתוני 2024. מיד אחריה ניתן למצוא את יוטיוב, פלטפורמת תוכן הוידאו, בבעלותה של גוגל, עם 97% שימוש, אשר בשנה שעברה הייתה בראש הטבלה, ביחד עם וואטסאפ, עם 98% אחוזי שימוש. ברשת החברתית פייסבוק שומרת על המקום השלישי בטבלה, אותו איישה גם בשנה שעברה, עם 88% שמשקפים עלייה של אחוז אחד בלבד.

מחוץ לטופ 3 ניתן למצוא את אינסטגרם, גם היא של מטא, שממשיכה לצמוח בישראל עם עלייה של 6% בהשוואה לשנת 2024 - עם 81% שימוש בשנה הנוכחית. למקומות 5 ו-6 - מגיעות טלגרם וטיקטוק ששומרות על אחוזי שימוש גבוהים ועל עליות מתונות עקביות של בין 1%–3% ביחס לשנה שעברה, עם 71% ו–57%  אחוזי שימוש בהתאמה בשנת 2025. אחוזי השימוש היומיומיים בפלטפורמות אלו גבוהים למדי, כאשר באינסטגרם מדווחים 67% מהמשיבים על שימוש יומיומי, בטיקטוק 55% ובטלגרם 44%.

מי שנחשבת לנפילה של השנה היא הרשת החברתית X בבעלותו של אילון מאסק (טוויטר לשעבר) שרשמה בשנת 2025 ירידה של 5% בהשוואה לשנה שעברה, עם 32% שימוש בלבד בקרב האוכלוסייה הכללית. השימוש בפלטפורמה זו רווח בקרב הקצוות של האוכלוסייה מבחינת קבוצות הגיל, כאשר הן בקרב בין ה-18-22 והן בקרב בני ה-60+ מדווחים המשיבים על 34% שימוש, עם אחוזי שימוש יומיומי גבוהים של 26% ו-31% בהתאמה. לינקדאין של מיקרוסופט לעומת זאת, רושמת עלייה מתונה ועקבית בהיקף המשתמשים שלה בישראל, עם 36% שימוש בקרב האוכלוסייה הכללית, עלייה של 2% מהשנה שעברה. 

לוגו טוויטר איקס X
צילום: AP

השנה נבדק גם השימוש של ישראלים בכלי AI - שמציגים נתונים לא מפתיעים במיוחד. במקום הראשון נמצא הצ'אטבוט הפופולרי בעולם - ChatGPT עם 85%, מתוכם 46% מדווחים על שימוש יומיומי בשירות. גם בשכבות הגיל הצעירות יותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18-29), ChatGPT הוא שירות הבינה המלאכותית הנפוץ ביותר. הפערים גם מתרחבים עם 92% שימוש, המדרג אותו במקום השלישי בהשוואה לכלל הרשתות החברתיות והשירותים המקוונים, כך שהוא עוקף גם את פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. כן, בקרב הצעירים ChatGPT יותר פופולרי מכל הרשתות החברתיות, למעט וואטסאפ ויוטיוב. לעומת זאת, בקרב בני ה-60+ נרשמו 67% שימוש בלבד בשירות זה.

פרסומת

לאחר הכלי של OpenAI ניתן למצוא את המתחרה הגדול שלו - ג'ימיני (Gemini). השירות של גוגל מציג 49% שימוש, רחוק מאוד מ-ChatGPT. סוגר את השלישייה הראשונה - קופיילוט (Copilot) בבעלותה של חברת מיקרוסופט עם 28% בלבד.

בסה"כ, ניתן לראות שבשנת 2025 כ-70% מהציבור הישראלי משתמש בשירותי בינה מלאכותית באופן תדיר (יומיומי או מס' פעמים בשבוע), ולמול זאת רק 11% מהמשיבים דיווחו כי אינם משתמשים בשירותים אלו כלל.

איגוד האינטרנט הישראלי ציין כי בחברה הערבית הנתונים במקומות הראשונים די דומים, אך יוטיוב מובילה בראש הטבלה עם 100% שימוש ו-55% מהמשיבים המדווחים על שימוש יומיומי, ואחריה וואטסאפ עם 98% שימוש ומתוכם 99% משתמשים יומיומיים. 

גיאוגרפיה

השימוש משתנה גם לפי המיקום. למשל בתל אביב, בלט השימוש ב-X עם 44% לעומת 32% בקרב האוכלוסייה הכללית, וכן 80% שימוש בטלגרם. בירושלים וביהודה ושומרון, נרשם פיחות בשימוש בטלגרם עם 68% בלבד בהשוואה ל-76% בשנת 2024. ביהודה ושומרון השימוש באינסטגרם נמוך במיוחד (68%) אך השימוש ב-X גבוה יחסית (41%). בטיקטוק השימוש באזור זה נמוך יחסית (43%) אך השימוש היומיומי גבוה (75%). באזור הצפון, יוטיוב עוקפת את וואטסאפ עם 99 ו-98 אחוזי שימוש בהתאמה. בחיפה בלט השימוש היומיומי בפייסבוק (77% משתמשים באופן יומיומי מתוך 87% משתמשים באופן כללי באזור זה). אחוזי השימוש הנמוכים ביותר ב-ChatGPT כ-80% נרשמו בצפון ובדרום, ואחוזי השימוש הגבוהים ביותר (92%) בירושלים.

סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר אסף וינר, מסר: "הנתונים שלנו חושפים תמונה חד-משמעית: הפלטפורמות הדיגיטליות הפכו לתשתית בסיסית של החיים המודרניים בישראל. כאשר 99% מהישראלים משתמשים בוואטסאפ, 97% ביוטיוב ו-88% בפייסבוק - לא מדובר כבר רק ברשתות חברתיות. היקף האימוץ ונתח השוק של ChatGPT על ידי 85% מהישראלים, תוך פחות משנתיים מאז שוחרר לשימוש לציבור הרחב, מדגים עד כמה אנחנו תלויים בפלטפורמות אלו, ואת האופן שבו הן מתווכות לישראלים מידע ותמונת מציאות".