מנכ"ל סיילפורס: "בזכות סוכני AI - צמצמנו 4,000 איש מכוח האדם שלנו"
מנכ"ל חברת הענק סיילפורס, מארק בניוף, התארח בפודקאסט של "The Logan Bartlett Show", וסיפר כי בזכות שימוש בסוכני AI החברה צמצמה השנה את מספר העובדים במחלקת שירות הלקוחות מ-9,000 ל-5,000 איש. לדבריו, "אלה היו 8 החודשים המלהיבים ביותר בקריירה שלי"

סוכני בינה מלאכותית מצמצמים באופן משמעותי את מצבת כוח האדם של חברת הענק סיילפורס (Salesforce).
בפרק של התוכנית "The Logan Bartlett Show" שפורסם ביום שישי, אמר מנכ"ל סיילפורס, מארק בניוף, כי סוכני בינה מלאכותית במחלקת שירות הלקוחות מחליפים עובדים אנושיים, ועוזרים לחברה לטפל ביותר לידים מכירתיים.
"אלה היו שמונת החודשים המלהיבים ביותר בקריירה שלי", אמר בניוף. "הצלחתי לאזן מחדש את מצבת כוח האדם שלי בשירות", הוסיף. "צמצמתי אותה מכ-9,000 עובדים לכ-5,000, כי אני פשוט צריך פחות עובדים".
נכון לינואר, החברה העסיקה 76,453 עובדים בכלל המחלקות.
"בתחילת השנה השקנו את help.agentforce.com. בזכות היתרונות והיעילות של Agentforce, ראינו ירידה במספר פניות התמיכה שאנחנו מטפלים בהן, ולכן כבר אין צורך לאייש מחדש תפקידי מהנדסי תמיכה. הצלחנו לשבץ מחדש מאות עובדים לתחומים אחרים כמו שירותים מקצועיים, מכירות והצלחת לקוחות", אמר דובר החברה בהצהרה לביזנס איינסיידר.
סוכני בינה מלאכותית מפרקים משימה למספר צעדים קטנים יותר, כאשר כל שלב מטפל במשימה מסוימת בדרך להשגת מטרה רחבה יותר. סוכנים אלו שיפרו משמעותית את הפרודוקטיביות של החברה, אמר בניוף.
"היו יותר מ-100 מיליון לידים שלא חזרנו אליהם ב-26 השנים האחרונות בסיילפורס, כי פשוט לא היו לנו מספיק אנשים", ציין המנכ"ל. "אבל עכשיו יש לנו סוכן מכירות אוטונומי שחוזר לכל אדם שפונה אלינו".
לדברי בניוף, שייסד את החברה בשנת 1999, כיום 50% מהשיחות שלהן מתבצעות על ידי בינה מלאכותית ו-50% על ידי בני אדם – מה שלא היה המצב בשנה שעברה. בניוף הוסיף כי העבודה המשותפת חשובה, משום שסוכני AI יודעים לזהות מתי הם לא מסוגלים לבצע משימה וצריכים את התמיכה של עובד אנושי.
"זה לא שונה ממצב שבו אתה נוסע בטסלה שלך, ופתאום היא עוברת לנהיגה אוטונומית ואז אומרת: 'אה, בעצם אני לא יודעת מה קורה, תשתלט אתה' – וזה בערך אותו הדבר", אמר בניוף.