mako
פרסומת

התוכניות של סם אלטמן: מודל שמייצר מוזיקה ופרסומות מותאמות אישית למי שלא משלם

דיווח חדש ב-The Information טוען שהחברה בעלת הצ'אטבוט המפורסם בעולם פוזלת לכיוון חדש לגמרי - מודל לייצור סאונד מפרומפט, בדומה לסונו שכבר מייצרת מוזיקה. בנוסף, בניסיון להרוויח יותר כסף החברה תעבוד על פרסומות מותאמות אישית למשתמשים חינמיים - כך על פי דיווח נוסף של המגזין

דיגיטל
mako
פורסם: | עודכן:
ChatGPT
ChatGPT | צילום: Primakov, shutterstock
הקישור הועתק

OpenAI ממשיכה לעבוד על חידושים ושירותים נוספים, כעת דיווח חדש באתר The Information טוען שהיא עובדת על כלי חדש שיכול להפיק מוזיקה על בסיס טקסט והנחיות קוליות - בדומה לסונו.

לפי המקורות, הכלי יוכל לשמש להוספת מוזיקה לסרטונים קיימים, או למשל להוספת ליווי גיטרה לשירת סולו קיימת. לא ברור מתי OpenAI מתכננת להשיק את הכלי, או אם הוא יושק כמוצר עצמאי, ולא כחלק מהשתלבות באפליקציות הקיימות של החברה, כמו ChatGPT ואפליקציית הווידאו סורה (Sora). מקור אחד מסר ל-The Information כי OpenAI משתפת פעולה עם תלמידים מבית הספר למוזיקה ג'וליארד, כדי לאמן את המודל.

בעבר השיקה OpenAI מודלים ליצירת מוזיקה, אך אלה קדמו להשקת ChatGPT, בשנים האחרונות התמקדה החברה יותר במודלים קוליים לתרגום טקסט לדיבור ולהפך. חברות נוספות שפיתחו מודלים דומים הן גוגל וסונו.

אך זה לא הדיווח היחיד של העיתון בנושא OpenAI. בכתבה רחבה על הפיכתה של חברת ה-AI לדומה למטא טוענים ב-The Information, כ-630 מתוך 3,000 עובדי OpenAI עבדו בעבר במטא, בהם בכירים כמו סמנכ"ל האפליקציות ויג'יי ראג'י (Vijaye Raji), סמנכ"לית השיווק קייט ראוץ' (Kate Rouch), ומנהל הגיוס חואקין קינונרו קנדלה (Joaquin Quiñonero Candela). במרכז הגל הזה עומדת פידג'י סימו (Fidji Simo), מנכ"לית תחום האפליקציות ב-OpenAI ולשעבר מנהלת בכירה בפייסבוק במשך למעלה מעשור. קבוצת יוצאי מטא ב-OpenAI גדולה כל כך, שיש לה ערוץ סלאק ייעודי בתוך החברה.

זרם הגיוסים הזה, לפי עובדים נוכחיים ולשעבר, הביא לשינוי מורגש בכיוון ובתרבות הארגונית. יוזמות חדשות רבות של OpenAI מזכירות את טקטיקות הצמיחה האגרסיביות של מטא. באחת הפעמים אף הוקמה קבוצת עבודה פנימית שבדקה אם החברה "נהיית דומה מדי למטא" - ובהמשך גם "דומה מדי לחברת טכנולוגיה גדולה". לפי הדיווח, שינוי התרבות הזה היה בין הגורמים שעוררו את עזיבתה של סמנכ"לית הטכנולוגיה לשעבר, מירה מוראטי (Mira Murati), שהתנגדה להתמקדות היתר בצמיחה במספר המשתמשים.

החדשות הרעות

באותו דיווח גם נכתב כי OpenAI בוחנת הכנסת פרסומות כאמצעי מוניטיזציה של משתמשים חינמיים, למרות התנגדויות קודמות מצד המנכ"ל סם אלטמן. אחת האפשרויות שנשקלות היא שימוש ביכולת ה"זיכרון" של ChatGPT כדי להציג פרסומות מותאמות אישית. בהתאם לכך, החברה השיקה לאחרונה את תכונת הזיכרון לכל המשתמשים, גם בחשבונות החינמיים.

תכונת הזיכרון מאפשרת למערכת לזכור פרטים אישיים שחוזרים בשיחות - כמו מקום מגורים, חיות מחמד או שמות בני משפחה - ולהעלות אותם מחדש בשיחות עתידיות. המטרה היא להפוך את האינטראקציה עם הבוט לאישית ואנושית יותר. אם פרסום ייושם בפועל, OpenAI תוכל להשתמש בזיכרון זה כדי לשלב המלצות על מוצרים ישירות בתוך השיחה עם המשתמש. עובדים מסוימים טוענים שמדובר במענה לציפיות המשתמשים, שכן רבים ממילא מניחים שהצעות המוצרים של ChatGPT ממומנות.

ביוני 2025 אמר אלטמן כי אין כרגע תוכניות להכניס פרסומות לצ'אטבוט, והזהיר מפני כל מודל מוניטיזציה שעלול לפגוע באמינות התשובות של הבוט ואמר: "אני חושב שזה יהיה רגע שיכול להרוס את האמון". במרץ 2024 התנגד אלטמן לרעיון פרסומות גם מסיבות אסתטיות, והדגיש את חשיבות עצמאותו של ChatGPT. עם זאת, הוא הודה שקל לדמיין עתיד שבו הצ'אט מציע למשתמשים לרכוש מוצרים או להזמין חופשות - תרחיש שכבר הפך לשגרה אצל הבוטים של מטא וגוגל.