mako
פרסומת

בשורה לרוכבים: אופניים שהופכים לאוהל

במקום לסחוב אוהל מסורבל וכבד, למה לא להפוך את האופניים שאתם רוכבים עליהם לאוהל? פיתוח חדש למטיילים יהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים. כמה קלים? 1.63 קילוגרמים

פורסם:
הקישור הועתק
אוהל האופניים
אוהל האופניים. זה יותר יציב ממה שזה נראה | צילום: האתר הרשמי, האתר הרשמי

לינת קמפינג, בעיקר אם אין ג'יפ מעורב, יכולה לקום וליפול על כמות הציוד שתסחבו עליכם. בין אם זה בתרמיל גב או בין אם על האופניים - ציוד רב מדי לא יביא אתכם רחוק. מיני שכלולים הומצאו כדי להקל על המטייל: בהתחלה זה היה עט-פנס שחסך ממש מעט מקום בכיס, ועכשיו אלה הם אופני האוהל, שדווקא חוסכים המון מקום על הגב.

זוכרים כמה מתסכל זה להרכיב אוהל? לחבר את המוטות בחושך, לנסות להשחיל אותם בתוך רצועות הבד, להישאר ביד עם חתיכת ניילון שלא מתחברת לכלום. גם אם יש לכם אוהל 7 שניות שנפתח במכה, תהיו בטוחים שגם במארז שלו יש לא מעט מוטות שצריך לסחוב על הגב.
אוהל האופניים - הבייקאמפר - מותאם לחובבי טיולי האופניים ומתקפל בקלות לחבילה קטנה שאפשר לסחוב גם על מנשא צר או לתלות על הכידון. הוא מיועד לאדם אחד, ועשוי מניילון איכותי אטום למים.

אוהל האופניים שרטוט
ככה זה עובד: אוהל האופניים מלמעלה, מלפנים ומאחור | צילום: האתר הרשמי, האתר הרשמי

אוהל האופניים כידון
מנתקים את הגלגל, ומרכיבים על האופניים את האוהל | צילום: האתר הרשמי, האתר הרשמי

אוהל האופניים מבפנים
האוהל מבפנים. המקום מספיק לאחד, בקושי | צילום: האתר הרשמי, האתר הרשמי
פרסומת

אוהל האופניים מהצד
רק שלא יתחיל לנסוע באמצע הלילה | צילום: האתר הרשמי, האתר הרשמי

האוהל החסכוני שוקל רק 1.63 קילוגרמים, עושה שימוש בגלגל הקדמי (אחרי ניתוקו) כמסגרת ומשתמש ביתר חלקי האופניים כתמיכה למבנה הקליל, מצידו השני. האוהל נמתח על שלדת האופניים מהכידון ומהמושב עם רצועות מיוחדות, ומעוגן לקרקע עם פינים קטנים. זה אמנם נראה לא יציב, אבל למעשה מדובר במבנה שאפשר לסמוך עליו: מזלג הגלגל הקדמי משתחל לתוך יתדות, שמעגנות את האופניים לקרקע בצורה יציבה.

מדובר ברעיון מעולה לתיירים, אך אליה וקוץ בה - ברגע שהקמתם את האוהל, קחו בחשבון שלא תוכלו לרכוב יותר על האופניים עד שתפרקו אותו. אם אתם מתכננים להישאר באותו מחנה במשך כמה ימים - זה יכול להפוך לכאב ראש לא קטן.

את הבייקאמפר תוכלו לרכוש באתר האינטרנט בעבור סכום של 150-200 דולרים, וזה לא כולל את האופניים, אם תהיתם.

* אורן דותן הוא העורך הראשי של אתר HIX