mako
פרסומת

תקרית מביכה בניו זילנד: קבלה במסעדה תיירותית הכילה השמצה גזענית

תקרית מפתיעה וחריגה במסעדת "פרגבורגר" המפורסמת והפופולרית בקווינסטאון הובילה לפיטוריו של עובד, לאחר שעל קבלה של תייר מטייוואן הופיע ביטוי גזעני. בעקבות התקרית המסעדה הייתה תחת מתקפה ברשתות והגיבה במהירות לדברים כדי להגן על המוניטין שלה בתור אתר מוכר ומפורסם לתיירים בניו זילנד

mako
פורסם: | עודכן:
פרגבורגר ניו זילנד
צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הקישור הועתק

בתקרית מטרידה שעוררה זעם בניו זילנד ומחוצה לה, מסעדת ההמבורגר הפופולרית של קווינסטאון, "פרגבורגר" פיטרה עובד לאחר שלתייר טייוואני נמסרה קבלה שהכילה השמצה גזענית. המקרה התרחש ביום ראשון, 15 בפברואר, כאשר התייר הזמין אוכל במסעדת המזון המהיר הידועה, אחת מהמסעדות המוכרות במדינה שמופיעה באופן קבוע ברשימת אתרי החובה למטיילים בניו זילנד.

הלקוח, שלא שיתף בשמו, נדהם לגלות כי אחד מהעובדים במקום החליט לכנות אותו בשם "צ'ינג צ'אנג" בקבלה. כשהוא המום ומאוכזב, התייר שיתף ברשתות החברתיות תמונה של הקבלה, שהפכה במהירות ויראלית וגררה ביקורת קשה.

התייר הגיע לרוקסי פו, מדריכת טיולים מקומית, שנחרדה באותה מידה: "זה הלם לראות את ההתנהגות הזו של חברה כל כך מפורסמת, במיוחד באזור ידידותי לתיירים כמו קווינסטאון", אמרה פו ל-1News. "זה לא רק פוגע במדינה אחת אלא בכל הקהילה האסייתית".

פרגבורגר, הידועה בהמבורגרים ובתהילה הבין-לאומית שלה, פעלה במהירות, ופרסמה התנצלות פומבית למחרת. בהצהרה, החברה גינתה את התקרית וכינתה אותה "בלתי תואמת את הערכים של פרגבורגר". העובד המעורב בתקרית פוטר לאלתר בשל מה שפרגבורגר כינתה "התנהגות לא מוצדקת".

קלייר בורק, מנכ"לית פרגבורגר, הדגישה כי מעשיו של העובד אינם משקפים את האתוס של החברה: "למרות שזה לא יכול לבטל את האירוע או להפחית את הנזק שנגרם, אנחנו נשארים מחויבים לטפל במצב ביסודיות", אמרה בורק. "האירוע הזה נגרם על ידי אדם בודד, ואנחנו שבורים ממה שקרה".

פרסומת
 תיירים פרגבורגר ניו זילנד
המסעדה רוצה לשמור על המוניטין שלה בקרב תיירים. פרגבורגר | צילום: Martin Helgemeir, shutterstock

פרגבורגר ציינה ששמו של העובד על הקבלה הוא לא שמו של האדם שאחראי להשמצה, והבהירה כי מדובר במקרה של זיהוי שגוי. כמו כן, בתגובה לאירוע פרגבורגר פתחה בחקירה פנימית כדי לקבוע כיצד נוצר המצב שהעובד החליט לכתוב את ההערה הפוגענית. בנוסף, החברה מיישמת הדרכות רגישות תרבותית והכלה לכל אנשי הצוות כדי למנוע התרחשויות דומות בעתיד: "אנחנו מחויבים להבטיח שזה לא יקרה שוב", אמרה בורק. החברה גם הודיעה על תוכניות לבחון את המדיניות והנהלים הפנימיים שלה, תוך התמקדות בשיפור חווית הלקוח ושמירה על המוניטין שלה כממסד מסביר פנים ומגוון.

על פי הדיווחים, התייר הטיוואני המעורב בתקרית היה מרוצה מתגובתה של פרגבורגר. פו, שהייתה בקשר עם התייר, ציינה כי הלקוח "די מרוצה" מהאופן שבו החברה טיפלה בעניין, במיוחד במחויבותה להתייחס לנושא ברצינות. פרגבורגר בנתה את המוניטין שלה במשך 24 שנות פעילות, והיא משרתת קהל לקוחות מגוון ומושכת אליה מפורסמים כמו אד שירן וג'סטין ביבר. עם זאת, אירוע זה עורר הערכה מחדש של נהלי החברה, תוך שימת דגש על הבטחת רגישות תרבותית בכל הצוות שלה.