mako
פרסומת

"סיוט מתמשך": הגיעו למלון באילת - ויצאו עם פריחות בכל הגוף

צעירים שנפשו לאחרונה במלון "רויאל גארדן" באילת טוענים שחוו מכת עקיצות קשה בזמן הלינה במקום: "סבלנו מגירודים, פריחה, פצעים ותחושת אי נוחות בלתי נסבלת". מהמלון נמסר: "חדרי האירוח ושטחי המלון עוברים הדברה באופן שוטף. לא התקבלו תלונות בעניין זה מאורחים אחרים ששהו באותם החדרים לפני"

אסף וקנין
פורסם:
העקיצות על גופם של הנופשים
הקישור הועתק

הילה אלישע, צעירה ממעלה אדומים, הגיעה יחד עם בן זוגה  לסוף שבוע במלון רויאל גארדן באילת לפני כשבועיים. "התעוררנו אחרי הלילה הראשון במלון ושמתי לב שיש לבן הזוג שלי המון עקיצות ברגל שמאל, וגם לי היו כמה אבל חשבתי שמדובר בעקיצות רגילות של יתוש", היא מספרת בשיחה עם mako.

בבוקר שלאחר מכן, השניים התעוררו עם עקיצות נוספות. "פה כבר התחלתי לחשוד שמדובר בפשפשי מיטה כי זה כבר לא היה לי הגיוני. בדקתי מה התסמינים וזה הסתדר לי שיכול להיות שמדובר בזה, והחלטנו לרדת ישירות ללובי כדי להראות לאנשי המלון ושיתייחסו לזה כראוי". לדבריה, מנהל יחסי הציבור של המלון ניגש אליהם והציע ללכת לרופא שיבדוק את הנושא ולטפל בעקיצות. "ניגשנו לרופא במרפאה בעיר, ותוך זמן קצר הוא אבחן את זה כפשפשי מיטה ואף רשם לנו בטופס השחרור".

העקיצות שבני הזוג גילו על גופם בבוקר
צילום: פרטי

עם חזרתם למלון, הצעירים הגיעו שוב למנהל יחסי הציבור עם אבחנת הרופא. "הוא אמר לנו שהוא לא רופא אבל לדעתו זה נראה כמו פריחה, למרות שלפני שנייה חזרנו מהמרפאה ונאמר לנו שמדובר בפשפשי מיטה. במהלך השיחה הוא עשה השוואה לסיפור שבכלל לא קשור וטען שהמון באים ומתלוננים על דברים ונתן דוגמא שיום לפני כן מישהי נפלה מהבריכה וביקשה פיצוי, וברור שאין קשר לסיפור שלנו".

בתום השיחה של הילה ובן זוגה עם המנהל, הוא הודיע להם על העברתם לחדר אחר, למרות שלטענתו לא נמצא שום ממצא חריג בחיפוש של אנשי מקצוע של המלון בחדרם. "זה כבר היה הלילה האחרון שלנו במלון והרגשנו שזה לא פיצוי ראוי אחרי מה שעברנו. קצת חשנו שהוא ניצל את טוב הלב שלנו ושלא התווכחנו איתו, ובבוקר למחרת חזרנו למשרד שלו ששם הייתה מישהי אחרת שמתעסקת ביחסי הציבור במלון ולא הופתענו לגלות שהוא אפילו לא העביר את המקרה הלאה, לגמרי התעלם ממה שקרה. אחרי שיחה איתה היא הציעה לנו 20 אחוזים הנחה לחופשה הבאה, שגם זה מבחינתנו לא היה פיצוי ראוי וסירבנו".

כמה ימים לאחר שחזרו לביתם, הילה מעידה שהם מצאו פשפש מיטה בחדר השינה. "מה שעברנו אני לא מאחלת לאף אחד לעבור וחשוב לשים לב לדברים האלה. מה שנמצא בחדר שלנו לגמרי באשמת המלון, כי הפשפש יכול להידבק לדברים כמו מזוודה, תיקים ובגדים, וצריך להיפטר מזה כמו שצריך. ההתנהלות מול המלון לא הייתה כמצופה, הם לא לקחו אחריות והכחישו לגמרי את העניין. ציפינו לשירות אחר".

פרסומת
מכתב השחרור מהרופא באילת
צילום: פרטי

מקרה נוסף אירע לעדן בן שלום, שהגיעה עם משפחתה ועוד שתי משפחות נוספות לנופש במלון. "ירדנו שלוש משפחות לאילת וסגרנו שלושה חדרים שונים. חיכינו לחופשה הזו המון זמן והיה קשה למצוא תאריך שכולם יכולים להגיע בגלל שחלק מאיתנו חיילים וסטודנטים".

אחרי הלילה הראשון במלון עדן מספרת כי החלו להופיע על ידה עקיצות אך היא לא חשדה שמדובר בפשפשי מיטה אלא בעקיצות יתוש. אחרי הלילה השני היא הבינה שמדובר במשהו שונה. "קמתי כשכל הגוף שלי מלא בעקיצות והחלטנו לפנות לקבלה כי לא רק אני סבלתי מזה, אלא עוד אנשים. לקח להם זמן עד ששלחו לנו אנשי צוות שחיפשו פשפשים והפכו את המזרנים. לטענתם, הם אמרו גם שהביאו מדביר ואז טענו שלא מצאו כלום ושמו באחד החדרים קוטל יתושים".

"אופייני לעקיצות חרקים": אבחנת הרופא
פרסומת

לדבריה, במלון הופתעו מטענות בני המשפחה: "הם אמרו שאנשים כאן בחיים לא התלוננו על דבר כזה, ושהם נמצאים 20 שנה ומעולם לא הייתה אף ביקורת או חשד לפשפשי מיטה". בחלוף השעות, כשהגירודים הפכו לבלתי פוסקים, כמה מחברי הקבוצה ניגשו לבית המרקחת כדי לנסות למצוא פתרונות. "החופשה הפכה לטורדנית ומעיקה, סבלנו מגירודים, פריחה, פצעים ותחושת אי נוחות. מרחנו משחות, ניסינו כל מיני דברים ללא הצלחה. אחראית מטעם המלון אמרה שתחזיר לנו כסף על המשחות שקנינו, וזה לא באמת קרה. חמישה ימים 'בילינו' בקבלה וביקשנו להחליף חדר והם לא עשו את זה, רק בלילה האחרון הציעו לנו לעבור. פנינו לרופא לקבלת ייעוץ והוא אמר לנו בבירור שלא מדובר ביתושים כפי שטענו מהמלון, אלא בחרקים מתוך המזרנים והמצעים".

בתום החופשה, עדן טוענת שהמלון הציעה להם הנחה של 25 אחוזים לחופשה הבאה בעקבות האירועים, והם סירבו לכך. "כשחזרנו לבית גיליתי שנשלח אלינו מכתב מטעם אחראית שירות לקוחות עם טענה שמה שטענתי שהיה בחדרים הוא לא נכון, אך היא רוצה לפנק אותי בהנחה לחופשה הבאה. בינתיים, בזמן הזה אני שומעת עוד ועוד תלונות על המלון ועל ההתנהלות".

אחד מבני המשפחה שנעקץ
צילום: פרטי

ממלון רויאל גארדן נמסר: "חדרי האירוח ושטחי המלון עוברים הדברה באופן שוטף. בדיקה נקודתית שנערכה על ידי מדביר מקצועי בחדרים המדוברים מצאה כי החדרים נקיים מכל מזיקים, לרבות פשפשים. לא התקבלו תלונות בעניין זה מאורחים אחרים ששהו באותם החדרים לפני ולאחר עזיבת האורחים שהתלוננו".