אחרי דיון במשרד ראש הממשלה: נבחר המיקום הבא של נמל התעופה החדש בארץ
לפני כחודש וחצי הוכרז שנמל התעופה החדש יוקם בנגב תחילה, וכעת נבחר צקלג - שבין רהט לנתיבות, כמקום שבו הוא יבנה. ראשי רשויות בצפון שיגרו מכתב לקראת הדיון: "מדובר במנוע צמיחה חסר תקדים שיהווה חלק משיקום ופיתוח הגליל". גם מטה "הנגב ממריא מנבטים" לא אהב את החלטת הממשלה


המחלקות סביב הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בדרך להיגמר? היום (א') התקיימה ישיבה בנוכחות ראש הממשלה נציגים של משרד הביטחון, האוצר, התחבורה ומנהל התכנון, בנוגע למיקומו העתידי של נמל התעופה החדש שייפתח בעתיד בישראל.
לפני כחודש וחצי יצאה הודעה משותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, וסגן השר אלמוג כהן, בה ראש הממשלה קבע שיוקם שדה תעופה משלים בנגב תחילה. היום הוחלט שצקלג - אזור שנמצע בין רהט לנתיבות יהיה השטח שבו זה יקרה.
יחד עם זאת, ראשי רשויות בצפון הארץ – ובהם חברי ליכוד – שיגרו היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הודיעו על הקמת מטה פעולה רחב שיפעל לקידום הקמת שדה התעופה ברמת דוד בצפון: "אנו, ראשי רשויות בצפון וחברי הליכוד, מבקשים לעדכנך כי בימים אלה אנו מגבשים מטה פעולה רחב שיפעל בעד הקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג ברמת דוד", כתבו ראשי הערים ובהם אבי אלקבץ (עפולה), משה קונינסקי (כרמיאל), רונן פלוט (נוף הגליל), יוסי נבעה (טבריה), נועם ג’ומעה (בית שאן), אלי דוקורסקי (קריית ביאליק) ומיכאל קבסה (חצור)".
עוד נכתב: "פעם אחר פעם אנו נדהמים לגלות כיצד חלק ממקבלי ההחלטות בממשלה כמו השרה מירי רגב וסגן השר אלמוג כהן, מתעלמים מדעתנו ומטרפדים את הקמת השדה בצפון, זאת בניגוד לכל עמדה מקצועית המצביעה על רמת דוד כחלופה המועדפת מכל בחינה אפשרית".
לדבריהם, מדובר במהלך לאומי הכרחי לעתיד הגליל: "מדובר במנוע צמיחה חסר תקדים שיהווה חלק משיקום ופיתוח הגליל, אשר צפוי להוסיף עוד כ-11 אלף מקומות עבודה במרחב, לשלש את היקף ההכנסות מהתיירות הנכנסת ולהנגיש את שירותי הטיסות הבינלאומיות ללמעלה מ-4 מיליון תושבי חיפה והצפון בשנת 2035. אנו מצפים ממך, ראש הממשלה, להוביל את ההחלטה המתבקשת והדחופה ולהורות על השלמת תכנון שדה התעופה ברמת דוד באופן מיידי".
גם מטה "הנגב ממריא מנבטים" לא אהב את החלטת הממשלה לקדם את חלופת צקלג כשדה תעופה בינלאומי: "ההחלטה שהתקבלה היום לקדם את חלופת צקלג כשדה תעופה בינלאומי חמש דקות מבאר שבע היא החלטה מנותקת מהמציאות – ואבסורדית בכל קנה מידה. מדובר בצעד שגוי, שנועד למטרה אחת בלבד: לקבור את האפשרות להקים שדה תעופה בינלאומי בנגב, ולהכשיר את הקרקע להקמת השדה בעמק יזרעאל.
"מול צקלג, במרחק של שלוש דקות טיסה בלבד, עומד שדה התעופה בנבטים – מתקן צבאי ואזרחי שכבר הושקעו בו מיליארדים בהכשרתו כשדה בינלאומי. כל תכנון מחדש של שדה בצקלג יארך לפחות עשור, יתקל בהתנגדויות קשות מכל עבר, ובעיקר – לא ייתן מענה לצורך המיידי של מדינת ישראל בשדה תעופה בינלאומי נוסף".
כזכור, כבר בשנת 2014 התקבלה ההחלטה להקים נמל תעופה חדש בארץ, בעקבות ההנחה שבתוך 10 שנים נתב"ג כבר יגיע לסף הנוסעים שלו. במשך שנים התלבטו האם להקים את נמל התעופה המשלים בנבטים שבנגב או ברמת דוד, התלבטות שאולי סוף סוף נגמרה היום.