mako
פרסומת

תביעת ענק נגד אל על: עשרות נוסעים דורשים פיצוי אחרי שנתקעו 29 שעות בחו"ל

אחרי שמצאו את עצמם תקועים במשך יום וחצי בסלוניקי, 92 נוסעים תובעים כעת את אל על ודורשים פיצוי של 920 אלף שקלים על עוגמת הנפש: "עברנו סיוט". על הטיסה היה גם שלמה בראבא שתועד צועק על הצוות: "אני יוצא תזמינו משטרה". מאל על נמסר: "נלמד את התביעה ונגיש את כתב הגנה לבית המשפט כנדרש"

אסף וקנין
פורסם:
שלמה בראבא מתעצבן בטיסה
שלמה בראבא מתעצבן בטיסה | צילום: באדיבות המצלם
הקישור הועתק

92 נוסעים שטסו לפני כשלושה חודשים עם חברת סאן דור מסלוניקי לארץ, תובעים פיצויים בסך 920 אלף שקלים, בעקבות שרשרת תקלות שגרמה להם להמריא לארץ רק אחרי 29 שעות משעת ההמראה המקורית.

כזכור, 150 נוסעי טיסת LY5246 של סאן דור, היו אמורים להמריא בשעה 09:40 בבוקר מסלוניקי, אבל בשל עיכובים הנוסעים עלו למטוס רק בשעה 16:00. אחרי שלוש שעות המתנה נוספות, הנוסעים הורדו מהמטוס והתבקשו לחזור לנמל התעופה ולהמתין במקום עד השעה 22:00 בלילה.

לאחר יום שלם של דחיות, הוחלט לבסוף להלין את הנוסעים בבית מלון סמוך לנמל, עד אשר הטיסה תתחדש. בבוקר למחרת, כשהנוסעים עלו לטיסה המחודשת שנקבעה לשעה 13:00, שוב התברר שיש עיכוב, המטוס לא צפוי להמריא בקרוב - והפעם הנוסעים התבקשו להמתין במטוס עצמו. לבסוף הם המריאו באיחור של כ-29 שעות. 

הטיסה זכורה לא מעט גם בגלל ששלמה בראבא, אחד הנוסעים, תועד כשהוא צועק על הצוות: "אנחנו יוצאים, באמא שלך אנחנו יוצאים, אל תתערב. אנחנו יוצאים עכשיו ותזמין משטרה. יאללה, החוצה! אם אתם לא מסדרים את זה מיד. שמעת אותי חיים? שמעת אותי? אוקי. אם לא פותרים את זה מיד, זו שערורייה שלא נתתם... אז קדימה, תעבוד! לא די, או שיוצאים מהמטוס או שטסים, לא נחכה יותר פה. קדימה".

"עלינו למטוס בשעה 16.00. חשבנו שהסיוט נגמר ומחר כבר נהיה בעבודה, נחזור לשגרה", סיפרה בזמנו אחת הנוסעות. "זה לא קרה. המטוס היה תקוע. היינו 40 דקות ישובים ואז הודיעו לנו שרק בשעה חמש המטוס ימריא. אחרי זה הודיעו בכריזה שיש תקלה במטוס וחיכינו שעתיים וחצי. לאחר מכן החזירו אותנו לטרמינל ולא היה שם שום נציג של החברה. כלאו אותנו בשדה ורק לקראת השעה שמונה בערב הגיעה דיילת ולא היו לה תשובות על מה קורה איתנו ומתי נחזור לארץ. מעבר לסיוט שעברנו יש פה אנשים בעלי עסקים פרטיים שהפסידו ימי עבודה והרבה כסף".

מאל על נמסר בזמנו: טיסת סאן דור LY5246 מסלוניקי לנתב"ג, שהייתה אמורה להמריא ביום שני (21.4), בוטלה בשל תקלה טכנית. הנוסעים קיבלו מענה בשטח, כולל לינה בבתי מלון והסעה. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות וההמתנה ומדגישים כי אל על שמה בראש סדר העדיפויות את בטיחות וביטחון הנוסעים והצוות.

עו"ד אשר רוטבאום
עו"ד אשר רוטבאום | צילום: יחצ

פרסומת

בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אשר רוטבאום, מתמחה בתביעות תיירות ותעופה, טוענים הנוסעים שלא קיבלו הודעות בזמן על העיכובים השונים, שלא קיבלו שוברי מזון בזמן ושהרבה מהם לא אכלו במשך שעות ארוכות, שלא סופק להם פתרון כשר בזמן ושחלקם הלכו לישון רעבים ושעל אף שקיבלו פיצוי של 1,440 שקלים על פי חוק טיבי - סכום זה אינו מספק.

תגובת אל על לכתב התביעה: "חברת אל על תלמד את התביעה ותגיש את כתב הגנתה לבית המשפט כנדרש. אל על מצרה על העיכוב בטיסה שנגרם בשל נסיבות שאינן בשליטתה. עם זאת, נדגיש כי החברה פעלה בהתאם להוראות הדין והעניקה לנוסעים את זכויותיהם בהתאם לחוק שירותי תעופה".