mako
פרסומת

כדי להימנע מבחילות: דיילת ממליצה על המושב שכדאי לשבת בו בטיסה

בחיפוש אחר המושב הכי טוב במטוס, דיילת של בריטיש איירווייז נותנת טיפ זהב: אם אתם לא רוצים בחילות - שבו במעבר באמצע המטוס. לטענתה, זה המקום בו מרגישים פחות תנודות והגוף לא יוצא מאיזון. בנוסף, היא טוענת שמומלץ להימנע משתיית אלכוהול ולתרגל נשימות. ומה המושב הכי גרוע? תלוי את מי שואלים

אילן ארנון
פורסם: | עודכן:
מטוס נוסעים
מטוס נוסעים | צילום: Matej Kastelic, shutterstock
הקישור הועתק

ככל שמתקרבים לפסח, כמות הנוסעים בנתב"ג גדלה. היום (ג') יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-67,200 נוסעים ב-412 טיסות בינלאומיות, נכנסות ויוצאות. ביום השיא, יום חמישי, צפויים לעבור בנתב"ג כ-80 אלף נוסעים.

אם גם אתם צפויים לטוס בקרוב - כדאי שתקראו את הטיפ של דיילת בחברת בריטיש איירווייז, שממליצה באיזה מושב הכי כדאי לשבת במטוס כדי להקטין את הסיכויים שתהיה לכם בחילה. על פי הדיילת, הסיבה המרכזית לבחילות בטיסה זה מערבולות אוויר, כאשר הרבה פעמים מדובר במערבולות קלות שאנחנו אפילו לא מרגישים, אך משפיעים על מערכת האיזון הפנימית בגוף וגורמים לבחילות וסחרחורות.

המושב הכי טוב לאלה שסובלים מאותן בחילות, הוא מושב באמצע המטוס במעבר. אמצע המטוס, איפה שהכנפיים, זה המקום הכי יציב ובו מרגישים הכי פחות תנודות. בנוסף, היא מציינת שזה המושב בו יש הכי פחות קלסטרופוביה כי רואים את כל המטוס לפנים ולאחור.

נוסעים במטוס
עדיף לשבת כמה שיותר באמצע המטוס | צילום: Matej Kastelic, Shutterstock

מנגד, הדיילת מציינת שהכי גרוע זה לשבת מאחור, כי זה האזור שהכי רועד והוא נמצא במקום קלסטרופובי שמגביר את התחושה הלא נעימה.

הדיילת מוסיפה עוד כמה טיפים למי שרוצה להקטין את הבחילות: דבר ראשון - אל תשתו יין. הוא אולי מרגיע בהתחלה, אך לאורך זמן מגביר את הסיכוי שתצאו מאיזון במהלך תנודות, כלומר יהיו לכם יותר בחילות. להמלצתה, עדיף לנשום ולתרגל נשימה סדירה על מנת להחזיר את הגוף לאיזון ורגיעה.


שימו לב, אם אתם לא סובלים מבחילות בטיסה, ויותר סובלים מחרדות למשל, כדאי שתדעו שהחלק האחורי של המטוס (שהוא הכי מתנדנד כאמור) הוא זה שנחשב להכי בטוח אם המטוס מתרסק. לאחרונה, לא פחות מ-32 נוסעים שרדו התרסקות מטוס של חברת אזרבייג'ן איירליינס, וכולם ישבו בחלקו האחורי של המטוס, בעוד החלק הקדמי עלה באש. מחקרים מראים שסיכויי ההינצלות של מי שיושב בחלקו האחורי של המטוס גדולים יותר.