mako
פרסומת

במקום לשתוק, גל גדות סתמה את הפה לאחרים

מה גזר הדין של עינב בובליל, שנשפטת לראשונה בפני עצמה? למה הסדרה שהפכה לסיטקום לא הייתה צריכה להסתיים כאחד? ואיזה הישג עיתונאי חיכה דווקא ב"ריאיון מיוחד"? רועי אבן רואה את כל מה שיש בטלוויזיה כדי שאתם לא תצטרכו, ומסביר על מה באמת כדאי לכם לדבר

רועי אבן
פורסם: | עודכן:
גל גדות, "ריאיון מיוחד"
מוכנה אבל לא עשויה. גל גדות ב"ריאיון מיוחד" | צילום: רגב זרקה; עיצוב: סטודיו Keshet Digital
הקישור הועתק
  1. הבת של אבא שלה
    כשעינב בובליל נכנסה לראשונה לבית "האח הגדול", היו לה משהו כמו שעתיים להיות עינב בובליל בלבד. עוד באותו הערב הגיע בהפתעה גם אבא יוסי, ומשם העסק המשפחתי הפך להיות כזה שמלווה את כל אחד מהם בגיחות הפרטיות למסך הטלוויזיה - כולל בעונה הזו של התוכנית, כשבובליל האב גלש חזרה פנימה על גל צבא העוקבות של בתו. זה לא בלתי סביר, כי המשפחה הראשונה של הריאליטי הישראלי עסקה עד היום רק בריאליטי ותחומים משיקים. עכשיו, עם תפקיד המשחק ב"חזי ובניו" (הוט), זו בעצם הפעם הראשונה שבה עינב בובליל נשפטת בלי טיפה אחת של גיבנת משפחתית.

    אז מה גזר הדין? אין באמת כזה. כמות הטקסט שקראתם עד כה גדולה מזו שניתנה לבובליל השבוע בטלנובלה היומית המיותרת. וגם אותה, בכובעה ושביסה כרבנית, היא פשוט מדקלמת. הליהוק של בובליל לסדרה מהדהד מקרים דומים מהעבר הקרוב - למשל אלה של ליהיא גרינר או רינה מצליח - ובזמן פרסומו פיצל כרגיל את הקהל: יש את אלה שמזדעקים בשם השחקנים המקצועיים יותר והמפורסמים פחות, יש את מי שחושבים שתעלולי יחסי הציבור האלה עשויים להביא איתם תגליות אמיתיות. והמקרה של בובליל? פחות. בגלל שמדובר באישה כל כך כריזמטית בשגרה, היעדר אפקט כלשהו לתפקיד הזעיר שלה מעיד שהיא כנראה לא בתחום שהכי מתאים לה. זה עוד יכול להשתפר, הכל תלוי ברצון שלה ובהזדמנויות שיוצעו לה מכאן ואילך, אבל דבר אחד בטוח: את המכשול הזה היא חוצה הפעם בכוחות עצמה בלבד.


    מה לראות?
    את "ארבע חתונות" (כאן 11), מנת הטראש התקופתית שמגיעה במינון גבוה למדי - שידור יומי - אבל גם עם תופעת לוואי בדמות קריינות מעיקה של שירה נאור, שעל הנייר דווקא כתובה לא רע בכלל. החלק הכי מהנה בכל פרק: כשהכלה מגלה כמה עלתה החתונה. לביקורת המלאה.

  2. העיר הזאת
    שש עונות, שני סרטים, סדרת פריקוול ושלוש עונות של סדרת המשך זה לא מעט - ומבחינת קארי בראדשו זה גם מספיק, לפחות לעכשיו. "פשוט ככה" (הוט) סיימה השבוע את דרכה, אולי אף את דרכה של "סקס והעיר הגדולה" כולה, והיא סיימה אותה כשרבים ממעריצי המקור רואים בה את מה שאחד האורחים ראה בבית של מירנדה: אסלה מוצפת בצואה. אחרים, בין אם מתוך סלחנות או מתוך ציפיות אחרות, דווקא יטענו שהעונה השלישית של "פשוט ככה" הייתה הטובה ביותר שלה, בעיקר בזכות ההיצמדות למבנה סיטקומי למדי. אבל כל סיטקום טוב יודע שאסור לו להסתיים כאחד, ופה בדיוק היא נפלה.
    אולי זה נובע מהעובדה שרק קומץ שומרי סוד ידעו ש"פשוט ככה" תסתיים בפרק הזה, אבל אותם שומרי סוד הם אלה שיצרו אותה - ולכן לא ברור מה היה כל כך דחוף להם להציג דמויות חדשות בפרק האחרון בהחלט, לנצל דקות מסך יקרות כדי לאותת על עוד אפשרות לרומן של קארי, ולהתמקד יותר מדי (ובכלל) בעלילות צד של דמויות צד שלאיש לא היה אכפת מהן בשום שלב. ככה, ועם פרק קצרצר מלכתחילה, הסיפור של קארי בראדשו נסגר עם מונטאז' סמלי קצר, שאפילו הקאמבק של נעימת המקור לא פיצה עליו. זה מה שקורה כש"פשוט ככה" עסוקה בהתפזרות במקום בסאבטקסט, והבחירה של הגיבורה הראשית בעצמה מתווכת לצופים באמצעות ארוחה לבד עם בובה וטריגר שמלות כלה. היא אפילו לא הצליחה להוציא לפועל תפקיד אורח למישל אובמה, אחרי עונה שלמה שבה היא רק רמזה ורמזה עליו. בהתעלמות מצ'ה דיאז ננוחם.

    פריים אחד למזכרת
    עד כמה אתם סומכים על "קבינט שישי" (i24NEWS) של נוה דרומי שינסח שאלה כל כך מוטה, ואז יגלה שגם איתה מחצית מהמשיבים לא זורמים עם האג'נדה שלה?


  3. מוכרת מפעם
    מעטים המשדרים הלא מתוסרטים מחד, והלא פתאומיים מאידך, שנותרים אחריהם חסרי מילים. והריאיון עם גל גדות ב"ריאיון מיוחד" (קשת 12) הוא לגמרי אחד מהם, הישג טלוויזיוני, רגשי ואפילו עיתונאי. הכי פשוט להסתפק ב"וואו" ולהפציר בכולם לצפות בו, אבל בכל זאת לא יזיק להסביר: אולי אלה הכישלונות האחרונים מעבר לים, אולי זו המלחמה, אולי זה המשבר הרפואי שהכניס אותה לפרופורציות, אולי זו החזרה לעבודה עם סוכן ישראלי - ככה באמת עוד לא ראו את גל גדות. בטח שלא בשנים האחרונות, בטח שלא בעברית. הכותרות סופקו על בסיס דקתי, כפי שלא סופקו לאף מראיין אחר, ואם אי פעם היו לה כאן צרות תדמיתיות אז עכשיו כבר אין לה כאלה. הריאיון איתה היה כמו התעוררות משינה עמוקה, כמו מפגש עם חברת ילדות שמתברר שחשבה עליך כל הזמן הזה.

    רצה הגורל, וגל גדות די ויראלית עכשיו. לא בזכות עצמה, בטח שלא דרך פרויקט קולנועי כלשהו - אלא באמצעות חיקוי קצת מבזה וקצת מדויק שלה שתופס תאוצה בטיקטוק. במשך שנים היא הייתה מושא ללעג באינטרנט האמריקאי, עם פסגת קרינג' בקורונה ועם מספיק שמפניה כדי למלא את הנילוס. אבל איפשהו בין 7 באוקטובר לעלייתו וכישלונו של "שלגיה", הדאחקה על גדות התחלפה בכעס. בכל זאת, סמל ישראלי ששירתה בצה"ל. בינתיים, בישראל, קרתה מגמה הפוכה: אחרי שנים ארוכות של בעבוע פנימי כלפיה, כי אולי היא שכחה אותנו, אולי המשיכה הלאה, עכשיו הגיע שלב המבוכה. אחד-אחד נכנסים לחדר המראיינים של "ריאיון מיוחד", והמעמד הזה מביך לגדות, להם ולצופים בדיוק באותה המידה. רק שאז מדברים רגע, מקשיבים, זורקים בדיחה, שרים הכבש השישה עשר, נעזרים בשירותי שבירת הקרח של רותם סלע. חברת הילדות שחזרה לביקור מתרגשת לא פחות מאלה שניצבים מולה, והיא נגישה יותר משמישהו יכול היה לדמיין. מדקלמת "טפו חמסה" תוך משיכה בתנוכים, מזכירה את הפסטיגל יותר מאת "וונדר וומן", שולפת "צא מזה צא מזה צא מזה" כאילו לא מדובר בפתיח של שעשועון ישראלי מלפני 15 שנים. ובעיקר נותנת תשובות שסותמות לאחרים את הפה.

    כי ה"וואו" שמתחשק לפלוט לאורך הצפייה בריאיון עם גל גדות הוא לא רק "וואו, איזה מרתק" או "וואו, איזו אישה" - אלא גם "וואו, לא להאמין שהיא אשכרה מדברת על זה". כמה חדרים יש לה בבית (חמישה חדרי שינה, שזה לא המון בכלל), מה שכר הלימוד של הבנות שלה (30 אלף דולר בשנה לכל אחת, שזה כן), הקרע עם רייצ'ל זגלר, הכנראה-הטרדה שחוותה על סט "הפמליה", סאגת הסיכה הצהובה (היא מציינת "מעורבות של מותגים", וזה נשמע כאילו מישהו בדיסני רמז לה שכדאי לוותר על זה אם היא מקדמת כרגע את פרויקט הדגל של החברה). גדות באה מוכנה בטירוף אבל לא עשויה בשיט, עם רגליים על הקרקע אבל עם מודעות בריאה לכוח שצברה ולהישגיה הפרטיים. המראיינת סוניה ניסחה זאת היטב: גל גדות לא חולה ב"מחלת הכוכבים". כמו שהיא עצמה חשבה שרותם סלע סנובית ואז הפכה לחברה הכי טובה שלה, לה ולציבור הישראלי יש עכשיו סיכוי לתיקון אמיתי.

    בשבוע הבא
    הדוקו-ריאליטי "קוקה בע"מ" חוזר עם מיני-עונת חתונה (הוט, 20.8); פרק סיום העונה של "מותק בול באמצע" (כאן 11, כנ"ל); הפרשה שטלטלה את אמריקה הופכת לסדרת דרמה ב"הסיפור הלא-ייאמן של אמנדה נוקס" (דיסני+, כנ"ל); יוצר "בוג'ק הורסמן" חוזר עם סדרת אנימציה נוספת שמיועדת למבוגרים - וכל כך מרחיבת לב - ב"אז בקיצור" (נטפליקס, 22.8); ועוד פרשה שטלטלה את אמריקה מגיעה לטלוויזיה, הפעם בדוקו "האמת על ג'סי סמולט?" (נטפליקס, כנ"ל).

    צילום עינב בובליל: מתוך "חזי ובניו", הוט / צילום שרה ג'סיקה פרקר: מתוך "פשוט ככה", הוט / צילום סקר מניפולטיבי: מתוך "קבינט שישי", i24NEWS